onsdag 19 maj 2010

Jag och mina vänner Ben & Jerry...

Idag strålar solen, fåglarna kvittrar ochlivet leker... hmmm... eller kanske inte. Nä slut på gnället, jag mår ganska bra men jag har ont fortfarande... Just nu är det värst i axeln och armen... tycker nästan att jag har lite ont i varenda led i hela kroppen. Det värsta är att inte veta vad det är... är det en överansträngning, en skada, nått kroniskt... Who knows... Ska bli skönt att komma till Sjukgymnasten imorgon iallafall och se vad han kan komma fram till. Jag är lite rädd att man drar igång och jobbar igen (vi har bra hjälpmedel, men det är ändå tungt), låtsas som ingenting... sen blir man riktigt dålig längre fram och får förtidspensioneras vid 45... inget drömsenario precis... Det knakar ju ganska bra i både knä och axlar på mig redan nu.... Så det var dagens gnäll.... Tack för att ni läste...


Idag när jag körde Bella tilll dagis så pratade dom om glass på radion, genast kom jag att tänka på mina goda vänner Ben& Jerry. Dom gästspelar ju hos GB nu med 2 "svindyra" glassar, 26 kronor och den varade bara ca 1 min. God var den men inte så god att jag offrar 26 kr på den igen...

Igår var det Rebecca och co:s tur att rida. Oxå de fick hoppa studs... Men dom ska ju alltid styla lite och vara värre än alla andra så dom hoppade ju 3 studs hinder utan att hålla i sig alls... Jag fick lite ångest bara av att titta på. En tjej som red en av de yngre hästarna (som tyckte hoppning var superkul) fick en luftfärd... Så det blir tårta nästa gång...



Becka och "Smockan" in action....(Smockan är den vita hästen)

Stefan, Oliver och Bella var oxå med och tittade... Bella gillade att klappa och mata hästarna i stallet med morot, men sitta på läktaren och kolla in syrran var mindre kul...

Bella en kort sekund när hon satt still med sin kompis....

Även AnnaKatarina en fd arbetskamrat var med och tittade, på tjejernas begäran.... Det var ju hos henne de började rida en sommar när hennes dotter hade ridskola som sommarjobb... Tjejerna ville ju gärna visa hur duktiga de ar blivit på dessa åren de ridit sedan dess...


Nä sluta sitta vid datorn och gnäll... ut i solen med dig....

Kramar!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du börjar bli gamal.

Anonym sa...

Varför äter du bara Ben&Jerry's när vi inte är hemma!? Det är oskysst!

Dessutom så var det sista hoppet på filmen så då fick man göra nått extra kul! :3

//Rebecca

Cecilia sa...

Bara gnäll på du, det behöver man ibland! :-)
Ben & Jerry verkar hälsa på rätt ofta hemma hos er. Får nog komma och hälsa på nån dag! ;-)

Helene sa...

Ben & Jerry, nä fyyy. Jag har ätit det en gång och åkte in akut för gallstensanfall efter några timmar, det var hemskt. Så nu kan jag inte ens se loggan utan att må dåligt. Tyvärr hjälpte det inte på all glass så jag har många substitut. Ett svagt ögonblick önskade jag att jag fått det efter choklad, då hade jag varit smaaal nu ;-)
Hoppas att du blir bättre i nacke, axlar. Kör stenhårt med sjukgymnastiken även när du känner dig bättre, lova det! Kram