tisdag 18 maj 2010

Lite seriöst oxå kanske...

Det var ju riddag igår, men jag stod över för att jag är lite handikappad... Bättre och låta bli tills jag vet vad det är för skit som sitter i min nacke... Men jag åkte med ändå som supporter... Man lär sig ju en hel del av att titta på andra... Måste säga att det ser mycket enklare ut på avstånd...

Jag vet inte varför Sessan är skarp men Annette suddig,
kan det var nerverna som syns på bild...?

Iallfall så blev det hästbyte... Annette fick "min" häst Sessan... det blev lite nerver där... Men allt gick superfint. Om man vänder Sessan i spiltan så hon står med huvudet utåt gången så varken bits eller sparkar hon... Jag mutade med morötter som tack fick jag världens pussmun... Fina Sessan...Inne på ridbanan stod 3 små hinder, det var till att hoppa studs... Hästarna bara landar efter ett hinder och tar nästa direkt... Läskigt ser det ut... men från säker källa fick jag reda på att det inte var så farligt....

Studshoppning... läskigt värre....

Efter hoppningen var det som vanligt avskrittning i parken... Sen blev det igenridning för Annette så hon körde en lektion till på raken... Tuff brud den där.... Vi var i stallet tills nästan halv tio... men jag är glad att jag följde med... Klappa och mysa kan man ju göra med kass nacke....

Skönt med en svalkande skritt i grönskan....

Idag är det "galningarnas" tur att hoppa och vi har nog lyckats lura med pappan oxå... Det är på tiden han ser hur duktig Rebecca blivit...

Idag är Bella på dagis mellan 9-14... Himla skönt att hon får vara där fast jag är hemma... Hon har det roligare där med sina kompisar än här hemma med sin gnälliga mor... Känns konstigt att vara ensam hemma men samtidigt skönt att bara rå sig själv....

Nä... nu ska jag slöa lite till....

Kramar!!!

Inga kommentarer: