tisdag 25 maj 2010

En stressig måndag...


Ja, då var man tillbaka på jobb igen... Min nya kontaktperson hade flyttat in så det är till att lära känna varandra.

Efter jobb hämtade jag Bella på dagis och hem till middagen som Stefan stod för... Färdig pyttipanna och färdiga köttbullar, inte det godaste jag ätit men nått i magen iallafall. Sedan iväg i illfart till frissan... nya slingor och klippa en bit på topparna... Skönt att sitta där och bli ompysslad en stund. Sedan hem igen och svida om till ridkläderna och iväg till stallet för en härlig uteritt...


Hade Lasse, en snäll och fin häst som inte hittar på nått bus... De som ville fick klättra med hästarn, jag hoppade över det eftersom jag inte är hundra i nacken och ryggen.... Sedan fick vi även galoppera ute, vilken underbar känsla... Vinden som viner, ljudet av hästarnas hovar mot marken.... Hästarna blev helt klart pigga och alerta när det vankades galopp... Hade vi inte ridit på led hade det säkert blivit race av det hela... Men det gick lugnt och fint till väga...


Idag ska jag jobba kväll... Men först ska Oliver till Helsingborgs lasarett för panoramaröntgen av tänder och käkar inför tandvisningen i nästa vecka... Tur man har lite komptimmar att ta av så att man kan fixa sånna saker....


Känner att denna veckan är verkligen fullspäckad.. nån tid att ligga på soffan existerar inte alls. Imorgon är det först jobb hela dagen sedan öppet hus på skolan 16-19.


Nä om man skulle försöka köra en maskin tvätt innan det är dags att ge sig iväg, har vi tur kommer det en moster och en lill-kusin på fika innan vi ska iväg...


Kramar till alla!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nä tyvärr blir de ingen fika idag. Vi ska äta lunch nu sen är de sax att åka o jobba. Men imorgon kanske? Kan vi komma ännu tidigare ju :)

Cecilia sa...

Javisst är det härligt med galopp i det fria!!!! Något av det bästa som finns! :-) Kramis