tisdag 16 mars 2010

Sjukt barn... igen!!!

Ja, så var det Izabellas tur att bli förkyld... Snorar och hostar som attan... Får nog säga att hon är lite lugnare än vanligt oxå... Men såklart har hon lyckats förvandla vardagsrummet till ett slagfält...

Tycker det är så tråkigt att vara hemma... Det är skillnad om man är ledig för då kan man alltid hitta på nått... Ta en fika eller promenera eller nått...
Här hemma finns allt för många frestelser att falla för, godiset från i lördags, kladdkakan från igår... Det är full fokus som gäller annars så säger det bara "Slurp..." så är allt borta...
Vill ju så gärna vända trenden och vända viktkurvan nedåt igen... Det är inte långt till sommaren och tunnare, kortare kläder...

Gjorde mackor att ha med på jobb igår... Nyttigt bröd dinkel och surdeg med sallad, skinka gurka och paprika på.... Jättegoda... När jag kom hem och skulle kolla Pro points värdet så var en sån brödbit 6 pro points!!!! och jag som åt 2 sånna mackor... Var såklart dödshungrig när jag kom hem och då blev det Tacos... inte det sämsta kanske men med såser och ost och grejjor så blir det ju en del...

Jag slutade anteckna mina points... men jag kan lätt räkna ut att det blev för mycket även igår...
Idag kämpar jag för att hålla mig till programmet... har gått bra hittills men jag kan ju inte påstå att jag är precis mätt...

Gnäll, gnäll....

Ha en bra dag alla!!!

2 kommentarer:

Tinne sa...

Du kan klara de :) annars får du komma hit i nästa vecka och ta en ny promenad och svettas bort några gram i mitt varma uterum, just nu är de 25,5 grader och solen barnet gott:)

Tesse sa...

Tusen tack för kommentaren, blir helt rörd!
Ni är också så fina, vi är så glada för er!
Stora kramar från oss