tisdag 30 mars 2010

Påskkort!

Kände mig lite piggare i mitt Ipren rus så jag asade fram scrapgrejjorna... det kliar ju i fingrarna nu efter mässan... En kopp the med honung, oxå drog jag igång... Stämpla, förglägga, montera, pynta... Voilá... 10 påskkort klara. Blev speciellt nöjd med 2 kort där "Tilda" gungar, jag fick maska och ha mig för att få till det snyggt... Jag har beundrat mina kort flera gånger ikväll... tills Rebecca sa, - Mamma! Bara en liten detalj... är inte gungan upp och ner?
Mitt fina "staflikort" oxå är gungan upp och ner....
Samma här... nya kant stansen blev flitigt använd...
Den här söta igelkottstämpeln shoppades på mässan...
Den till höger har Rebecca hjälpt mig att färglägga...

Jo det var den ju... Tilda sitter på grenen och själva gungan hänger i luften ovanför hennes huvud... Typiskt mig... att jag inte upptäckte det själv.... Måste vara febern som gör det...
Jaja... det är tanken som räknas... jag har gjort korten med kärlek, och det hoppas jag kommer fram...

Bente har varit och hämtat Rustam... det är verkligen tomt och framförallt tyst här...

Dom hade haft det toppen i Florida och ju mer hon berättade ju mer vill jag oxå åka dit och uppleva det stora landet i väst. Lennart och carina har ju nylligen kommit hem från Thailand och av deras berättelser föds en längtan efter det varma, vänliga landet i öst. Jag som inte ens vet var jag ska fira min semester i sommar....
Nu är det mitt i natten... jag är helt slut.... så godnatt, kompisar.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååå, så fina kort du har gjort!!! Nu måste jag prova att maska ngt när jag ser hur fint det blir. Superduper gullig igelkott.
Krya på dig.
Kram Linda

Anonym sa...

Nu är jag här och tittar igen och läste inlägget igen...jag fattar lite långsamt; att grenen är på fel håll förstod inte jag förrän vid den här titten - det är inget man tänker på, Karolin; gungan kan ju hänga på en trästolpe och man kan ju ha en grov kvist till gungbrädan:)
Kram Linda