lördag 20 februari 2010

Kokoobee...

... eller snögubbe som vi andra säger. Bella och Oliver var ute i snön idag och skulle bygga en snögubbe... det blev inte så värst mycket med det... Men kul hade de... måste klaga på vantar till små barn... Tjocka termovantar går inte, för man får aldrig tummen rätt och då hamnar hela handen i den den stora påsen. Tunnare vantar av finger modell är alldeles för tunna och kalla och totalt värdelösa en dag som idag när man blir dyngsur efter 2 min i snön... Hade vi haft bättre vantar så hade Bella kunnat vara ute längre utan att riskera att förfrysa händerna...

Vår stora fina gran i vinterskrud....

Oliver i snön... goá unge...

Fröken Alfhild gillar oxå snön...


Lilla söta Belle Bom -bom.... jobbigt med så korta ben i all den snön...


Annars har jag spenderat eftermiddagen och kvällen på jobb... en lugn och skön kväll... Min kollega Linda bjöd på musmsig bulgursallad med räkor... Mums mums... Har bara morgondagen kvar sen väntar en veckas ledighet... Härligt värre....


Becka är fortfarande krasslig men inte sämre... såg faktiskt piggare ut ikväll... Får bara hoppas nu att ingen annan blir smittad så vi ska ligga sjuka hela sportlovet....
Nu ska jag stänga de blå så att jag kommer upp i tid och kan få en parkering imorgon när jag kommer till jobb....
Godnatt!!!!

1 kommentar:

Tinne sa...

De såg ut som en härlig vinterdag. Ja vantar till små barn e värdelösa, men kan vi lösa de problemet kanske vi blir miljonärer....
Om du vill och alla e friska och glada så kanske vi kan åka till busfabriken en dag i nästa vecka?
Trevlig helg!