fredag 26 februari 2010

En tre-rätters...

... som blev makaroner och falukorv...
Snacka om platt fall. Hade spenderat större delarna av eftermiddagen med att shoppa ingredienser och vapen till en härlig trerättersmiddag... Strax efter att vi kom hem så fick vi besök, vilket var supertrevligt, men tiden räckte inte till att fixa vår middag efteråt ( de ville inte ha mat, hade precis ätit) så det blev till att snabbt slänga ihop nått, innan hela Let´s dance var slut...
Bella och Liam matar Stefan med ostbågar, kvällens roligaste lek...
Stefan ska inte äta ostbågar på ett tag nu....

Så nu om inget annat inträffar så väntar vår härliga trerätters imorgon istället... jag längtar redan... Tarteletter med svampstuvning, oxfilé med grekisk potatissallad, tzatziki och grönsallad, till dessert creme bruleé.... Mmmm


Annars har vi oxå varit i Malmö på IKEA där, igår... Stort var det och där fanns allt... To.m det fina tårtfatet jag suktat efter sedan jag såg det i Tesses blogg ( tack för tipset Tesse)... så nu har jag ett oxå... matchande glasfat, ett rivjärn, lådor till köket blev det oxå... På vägen hem körde vi inom Center Syd... men var nog för trötta för att orka kolla riktigt... Stefan, Rebecca och Oliver köpte skor... Becka mangaböcker (dock inte rea), Oliver Xbox360 spel och Bella en liten Kajsa gosenalle...

Lådbygge... den första var lite klurig sedan gick det som smort....

Hoppas kunna visa lite roliga foton imorgon... Jag har ju scrappat lite ikväll oxå...
Men nu ska jag sussa, min tur att gå upp med Bella imorgonbitti....
Godnatt!!!!

1 kommentar:

Tinne sa...

De var som tusan... Så mycket kan man väl inte hinna med på en dag? Skulle också vilja åka till Ikea i Malmö, de finns ju inget på Ikea här i HBG. Ha en trevlig helg