torsdag 25 februari 2010

Mölledammarna...

Mölledammarna i vinterskrud....

Morgonen började med sovmorgon för min del... så himla skönt.... Jag vaknade till doften av nybakade bullar som Stefan hade bakat... Ibland kan han....

Sen var vi en tur till Mölledammarna i det fina vädret.... bara Stefan, Izabella och jag... Becka ville ligga kvar i sängen och oliver var hos en kompis. Det var ingen lek att köra barnvagn på de igensnöade skogsstigarna... Men lite motion har ingen dött av... Mot slutet kom vi på en strålande idé och band fast Alfie i vagnen så att hon fick dra, sen var det bara för oss att gå bakom och styra som värsta hundslädeförarna... I uppförsbackarna sprang jag före ( ja, jag sprang faktiskt) och Stefan styrde där bak... Bara synd att vi inte hade nån sele, det är ju inte riktigt bra att dra med halsbandet, men Alfie verkade gilla att få hjälpa till och såg väldigt glad och nöjd ut....
Draghunden, Alfen Hildingsson "Alfie"...
Liten Belle Bom- Bom i snön....
Draghunden är förspänd....

Hej vad det går.... Tjoo Hoo!!!

När vi kom hem hade vi fint besök i form av Päronen som kom med goda kakor och öra till Alfie. Efter det körde jag och Oliver och handlade på MAXI i Råå, medan stefan startade grillen... Sedan blev det helgrillad kyckling till middag... Gott, gotti, gott gott....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi grillade i fredags, dock har vi inte en så bra grill som er :( Så det tog ju liiiiiite extra tid å grilla några kareer ;) Ha d great! Jenny

Tesse sa...

Guuud vad gott med grillat, det har jag varit sugen på sen jag blev gravid!
Söt Alfen är!

Kram från Viken

Linda sa...

Grillat får jag vänta med till april ngn gång. Här dras minsann inte grillen igång tidigare, hur mycket man än bönar och ber:)
Ha det bra.
Kram Linda

Anonym sa...

Ni kanske skulle investera i ett drag koppel till Alfen, då kan hon ju dra tefat o dylikt oxå......
Grillat låter inte helt fel men vi väntar med den innestående tills det blir varmare om vi får välja......

Kramisar Carina

Storstadslivet efter 40 sa...

Hallå där...allt väl?
Kolla in min blogg så får du se =)
och du blev fin i håret ser jag...hur ser det ut på måndag haha
Kram annette