torsdag 21 januari 2010

Hej och hå... luden tå...


Dagens bild får bli på Älsklingen min... Tycker att han blev väldans bra på denna... ( det tycker han med).
Jaha, då har det shoppats lite mer kök... Väggskåpen är inhandlade och fläkten beställd. Montering sker i helgen sedan blir det inflyttning för min del... jag ska ligga på som värsta Häxan Surtant tills köket är klart.... No Mercy....
Idag var vi bara 2 personal på vår avdelning... Hade 2 sjuka och ingen att ringa in...
Men jag hade en riktigt bra kollega så vi tog det lugnt och fint och fick avklarat allt det viktigaste, dock inga duschar.... Är lite märkligt... För varje gång det är 1 för mycket på vår avdelning får nån gå på en annan avdelning eller ut i HV.... Men när vi saknar folk så finns det aldrig nån tillgänglig och det är helt OK att gå underbemannade. Vi kunde inte ta våra raster så vi fick LOV att gå en halvtimme tidigare....
Oliver och jag har bakat chokladmuffins ikväll, goda. Marshmallows och mörk choklad som fyllning... Riktigt gott men inget för VV.... Känns lite som om man har gett upp och skiter i vilket, men jag vill kämpa på och komma vidare.... Det ska ju för bövelen gå....
Igår var jag och Bella i stan och träffade Josefine, vi kollade i affärer och fikade... mysigt värre... Det är så sällan jag är i stan... Det är lite bökigare med vagn och grejjor i satn... på Väla är allt i ett plan och man kan ta av jackor och sånt... Det var ju kallt ute så Bella var påbylad med termobyxor och hela kittet, så varje gång vi gick in i en affär höll hon på att bli kokt, stackaren...
Nu väntar jag bara på att klockan ska bli nio så barnen går och lägger sig, sedan ska jag krypan er jag med med min bok och värmedynan.... Värsta myset...
Kramar till alla!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att köket e på g igen!!! Vi skulle påbörjat vårt sovrum inom närmsta veckorna men så gick en sak på pannejävlen sönder :(:( 3 h jobb+ material blir nog inte så billigt!!!!!! Eller? :Ja den e lagad iaf men de pengarna kunde vi lagt på vårt sovrum istället. Trevlig bokkväll. Kram Jenny

Anonym sa...

Då är ert kök snart färdigt, skönt, eller hur?
Ja, visst är det typiskt; är vi för snälla på vår avdelning? (är vi nog inte, mga säger ju ifrån så det hörs i hela huset, men till ingen nytta. Hur ska man göra?)
Vi ses i morgon.
Kram Linda

Tesse sa...

Vilken pudding han är, min farbror! Och fan vad han är lik pappa! ;)
Blir inte köket färdigt, så ring till mej o Carina, vi hjälper dej, det har vi lovat!
Stora kramar från en stor Tesse

Helene sa...

Stefan är verkligen kanonfin på fotot :-). Väntar med spänning på köksbilder.