måndag 25 januari 2010

En helt vanlig måndag...

Egentligen borde man vara ute och promenera en vacker dag som idag... Men jag har fortfarande förra promenaden i skräckfyllt minne... Bella tycker det är kul MAX en kvart sedan ska det kastas mössor och vantar... vilket gör att hon fryser så att hon blir ledsen och sedan galer hela vägen.... Det blir allt annat än en rofylld promenad i det vackra vädret....
Tror att Bella oxå ska satsa på ridning... för jag har aldrig sett henne komma iklädd en crosshjälm....
Vi fick tid för Bellas andra svininfluensa vaccin nu på torsdag fm, den enda dagen på hela veckan som jag jobbar dagtid.... Jag ringde för att ändra tiden och fick då en tid med en gång, så det var bara att hoppa ur mysdressen och göra sig i ordning och åka till VC för vaccinering... Skönt att ha det fixat... Oliver får sin andra spruta på onsdag... och vi andra slipper den andra sprutan...
Tycker att allt det här med svininfluensan har runnit ut i sanden... Blev aldrig ens i närheten av den epidemin folk befarade... Men det kan ju oxå bero på att så många vaccinerade sig...
Bilderna idag är bara på Bella... den enda som blivit fotograferad den sista tiden... de andra 2 är inte så intresserade när kameran kommer fram... Får nog ta och arrangera en fotosession med de alla 3 så man kan få lite bilder på alla 3.


Dagens lunch blev en färdig Bacon/ Broccolipaj från Felix... Ganska god, mycket liten och innehöll 16!!! Propoints.... Blir till att svälta restena av dagen. Som tur var fick Bella 1/4 av den, så jag åt "bara" 12 points själv.... Vet inte hur jag ska få till Pannbiff med lök till middag på bara 9,5 points kvar... Turligt nog ska jag rida ikväll så jag tjänar ju några aktivitetspoints iallafall....

Nu luktar inte min dotter hallontårta så jag får nog sluta blogga och byta en blöja istället....

So long.... folks!!!!

1 kommentar:

Linda sa...

Jättefina foton på Izabella!
Dessa propoints gör mig tokig, dett är inte alls roligt! Men, man får bita i det sura äpplet och ta sig i kragen.....
Ses på torsdag!
kram Linda