söndag 13 december 2009

Tack Linda!!!

Jag har fått Nobelpris... alltid varit min dröm... Mest för att få vara med på den fina festen med all kungligheterna...
Jag skickar såklart vidare till alla mammor därute, känner ni er träffade så varsågod....

För andra gången på en månad har jag åkt på magsjuka... jag som ALDRIG får magsjuka... Natten mellan fredag och lördag varvärst, sov sammanlagt 0 timmar. Riktiga ktramper var det nästan så det svartnade för ögonen... Hela lördagen utslagen antingen i soffan eller i sängen... Jag som skulle ha jobbat och sedan gått på kalas... Det blir aldrig som man tänkt sig.... Idag mår jag ganska bra om jag inte försöker röra på mig eller äta nått. Positivt för vägningen men annars hade jag mycket hellre jobbat min helg med Linda... de är ju de bästa passen man har på jobb...

På tal om jobb så var jag ju egentligen utkommenderad i hemvården i lördags... Ingen TGT eller nått, det gjorde bara det hela enklare för vissa om jag gick ut som "kände till det" och dom satte in en vikarie som kunde min avd. Man flyttar inte ordinarie personal på helgen... inget ont om vikarier eller nån, men vi är alla nya nån gång, och vi måste börja nånstans. Jag var ny i Rydebäck i onsdags men det var bara till att at sitt schema, sin karta och cykel och göra det bästa av det hela... Sen ska jag tillägga att jag GÄRNA är i hemvården med mina goa gamla kolleger, men det finns ju dock en anledning till att jag sökt en tjänst inne i huset istället....

Färdig gnällt för idag... Nu ska jag hasa bort till soffan med ett glas ProViva och zappa mellan kanalerna...

2 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Men lille vän...e du sjuk, Stackare men jag tänker på dig då jag tar en mugg glögg.
Nä, jag förstår dig, man blir trött på det hela MEN nästa år....då j---ar.
Krya på dig /Annette

Anonym sa...

Krya på dig.....Attans vad du har otur. Måste vara för att du har tur i kärlek elller?


Kramizar Carina.