måndag 14 december 2009

En helt vanlig måndag...

... eller kanske inte riktigt... normalt skulle jag ju varit på jobb idag, men jag tog en extra sjukdag för säkerhets skull.... Magen kändes lite orolig igår kväll och jag vill inte riskera att smitta ner en massa människor såhär 10 dagar innan jul. Men nu mår jag bra, och ingen här hemma har insjuknat så frågan är om det var smittsamt eller bara nått skit jag fått i mig... Är ju ganska glupsk så det är inte omöjligt.

Min fina Amarylis, köpt som vit med limegröna inslag enl. ettiketten... Men suprise, suprise den var röd och såklart lika fin ändå... Men snopen blev jag....


Idag har jag och Bella mest softat, plockat lite här och var och försökt bringa ordning på torpet. Nu ikväll flög baklusten på så det blev både bullar med vanilj och mandelmassa och drömmar.... farligt goda.... Mmmmm!!!!

Dagens bak.... Stefan äter inte saffran så han får egna bullar när vi andra mumsar lussekatter...

Vet inte riktigt vad som är fel i år... men nån julstämmning har inte infunnit sig... Inga julkort har det blivit till, knappt handlat några julklappar än.... Jag som brukar vara helt euforisk såhär års... Men men det kommer kanske... Det är bara så mycket jag skulle vilja ha haft gjort redan som inte blivit av....

Man kan ha en kylväska till mycket... Te.x som baby kälke....

Jaha det var väl min dag i stora drag.... imorgon är jag ledig. Får se vad jag hittar på då. Iallfall VV och avslutning för Rebecca i stallet....

Över och Ut- Rödtjut!!!

1 kommentar:

Tinne sa...

Man får inte trycka ner sin lillasyster i en kylväska.... De kan inte var lagligt. När polisen hittar människor i kylar brukar de sluta dåligt (har jag hört iallafall).