fredag 11 december 2009

Las Vegas...


...Ja där var jag igår... Eller nästan iallfall, tillsammans med mina arbetskamrater på årets julfest. Showen skulle ge sken av att man var i Las Vegas. Magnus Bäcklund gjorde ett ganska bra jobb som både Tom Jones och Elvis. Maja Gullstrand med sin coola röst var inte dum heller. Sedan är ju den där människan så himla sockersöt och charmig.... jag gillar Maja Gullstrand. Trollkarlen John Houdi var oxå bra.... speciellt ett nummer när han buktalar... Vi skrattade alla så att tåraran sprutade... hejdå mascara var det där...
Maten var i mitt tycke suverän... allt var jättegott... Till förätt var det en rulle av rökt lax, färskost, basilika, dressad med hummer vinegrätt på salladsbädd... Huvudrätten var Helstekt oxfilé, potatisgratäng samt potatis fondant fylld med "butternutpumpa", madeirasky samt stekta skogschampinjoner med sidfläsk .... Gott gott... Desserten var 3 dignande "gottebord" Kakor, tårta, frukt, godis, risgrynsgröt, ost och kex.... Jättegott alltihop... jag blev helt proppmätt.



Eftersom jag bosatt mig i ingenmansland och ska jobba idag så körde jag själv dit och hem.. Så det blev julmust för min del, annars kunde man fått vin eller öl och sedan var det ju fritt fram att handla i barerna vad man behagade.

Som sagt idag väntar kvällsjobb.... är ganska mysigt faktiskt... jag gillar helgerna rent jobbemässigt... Det är lugnare och jag och Linda har bra flyt i arbetet... Sen är det såklart mysigare att vara hemma med familjen, fast det är rätt skönt att var på jobb och vila öronen lite...
Känner inte alls för att sköta nått innan det är dags för jobb. Bella tyckte ju det var uppstigning halv fem imorse... Stefan ska på julfest med sitt jobb idag så päronen ska vara barnvakter, så jag kör väl dit i god tid och tar en fika innan det är dags att köra och jobba...
Är ju idolfinal ikväll... Hejja Calle!!! Fast jag blir inte ledsen om Erik vinner, de är superbra bägge två...
Ha en toppen dag.... Kramar!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi hejar med på Calle!! Trevlig helg kram jenny

Anonym sa...

Ja, det var en trevlig kväll igår!
Vi ses i eftermiddag på jobbet (vi lägger väl våra kära tanter och farbröder i god tid innan finalen ikväll;-)
Kram Linda

Anonym sa...

Titta in hos mig; du har fått ett Nobelpris!
kram

Anonym sa...

Vi håller oxå på Calle.....

'Kramizar Carina o Lennart