söndag 6 december 2009

Mini tennis turnering....

Idag är det lördag... eller inte nu längre men innan.
Oliver har spelat Minitennis turnering i Bjuv... De tävlade klassvis 3 och 3. Tyvärr gick inte Olivers lag till slutspel, och besvikelsen var total... Bella och jag var med som supportrar. Första tiden när Bella sov i vagnen var det himla lugnt och skönt, jag drsck kaffe, hejjade på killarna och pratade med andra föräldrar. Efter en stund vaknade Bella och då jäklar var det till att springa... Hon var precis överallt i hela tennishallen. Inte sådär jätte populärt att sitta i mammas knä.... Lite pinsamt när hon är i vägen hela tiden... Jag mutade med både frukt och pepparkakor men inget hjälpte. Maken till aktivt barn har jag inte varit med om, men hela tiden med glimten i ögat... Lilloppan min....

Oliver in action....

Bella bärs av planen för femtielfte gången

Jag har fått ett tips om en hälsodrink som ska motverka förkylningar i första hand men tydligen är bra för allt möjligt. Fick tipset av en av mina ridkompisar. Det är nypon och nässle pulver i juice, ser ut som geggamojja. Det ser värre ut än det smakar... Får se om det gör nån nytta...

Har jag tur kommer jag till Fredriksdal på julmarknad imorgon.... Jag har aldrig varit där tidigare... Vi brukar hoppa över alla andra till förmån för julmarknad på Tivoli i København. Men Stefan ska snickra här hemma och vill ha lite lugn och ro, så jag Oliver och Bella kan ju alltid hålla oss undan på Fredriksdal...

Hög tid för sängen nu känner jag... Det är jag som ska pallra mig upp med fröken morgonpigg imorgonbitti.... Hurra för mig!!!!

3 kommentarer:

Helene sa...

Mmmm, den drinken såg ju smaskig ut :-) Jag är likadan, trycker i mig allt möjligt konstigt för att det är "nyttigt" *haha* KRAM!!!

Storstadslivet efter 40 sa...

mmm man känner ju Bella....men tänk så många kalorier du förbränner =)
Kramis annette
PS kika in till min blogg o se.....

Anonym sa...

Hon är ju sååå himla söt, din Izabella.
Kom du iväg till Fredriksdal? Vi har varit där idag och där är så himla mysigt...och idag var det ju torrt. Annars om åren brukar alla gångar vara så geggiga och det är inte roligt...
Kram Linda