fredag 4 december 2009

Inget svinvaccin...

Nope... Bella fick inget vaccin eftersom hon varit sjuk i veckan med feber. Dessutom har hon fått prickar i armveck, på magen och på låret. Sånna prickar tyder på en virusinfektion och det ville inte läkaren blanda med svinvaccin. Så efter en timme i kö så var det bara till att vända om igen... Men hon hade rätt kul en stund och lekte med de andra barnen i väntrummet.

VV idag oxå... Och jag säger bara åk INTE till Stockholm om ni vill gå ner i vikt... Jag har nämligen lagt på mig 1,7 kg på en vecka... duktigt va... Nå det är nog inte bara Stockholms fel utan jag har varit rätt så osund hela veckan här hemma... det blir så när man går hemma med sjukt barn... Man får roa sig med nått och då blir det stoppa i ansiktet... Tyvärr...
Bara att ta nya tag... jag vet.... men, Oh så retligt och dumt.

Stefan är oxå ledig idag och kämpar på med vårt evighets projekt köket.... Ska försöka få till finishen in mot vardagsrummet så det ser lite roligare ut i jul... Och det komer att bli toppenfint....

Nä nu ska jag sätta på kaffet, det vankas päron på kafferep...
Ha det.....

2 kommentarer:

Tinne sa...

Aha, men då får hon ta sprutan en annan dag. Patrice ska ju på söndag, undra om hon får, hon har/är varit kass i buken en vecka nu.
Så trevligt för er som får fredags besök idag. själv väntar jag på att Raffe ska ringa så jag kan köra in i stan och hämta han så man kan få lite mat i magen idag.

Sonja sa...

Jag säger det, att visst är det bra trist att man inte ens ska kunna äta lite osunt en endaste vecka utan att vågen ska hamna i chocktillstånd - det är ju faktiskt jättetrist! Denna eviga kamp mot kilona, det är så deprimerande! Men du har iaf gjort det värsta tycker jag o mer lär det säkert bli:)
Kramis *S*