söndag 6 december 2009

Julmarknad på Fredriksdal...

... så kom vi då äntligen iväg... Har egentligen velat dit i flera år, men man kan inte alltid hinna med allt. Jag, Oliver, izabella och mormor for iväg. Vädret var torrt men kallt. Vi var där på dagen, åkte hem ca 15:30. Annars hade det nog varit mysigt att vara där på kvällen när alla marchaller tänds och annt julmys.... Hade gärna sett när det var skådespel i Lillaryd oxå... Men det är lite bökigt med barnvagn och så... Bella var mest intresserad av djuren och blev hisskeligt arg när vi skulle gå ut från ladugården....
Så mycket fint och gott man har stött på.... Mina ProPoints har gått käpprätt åt skogen idag... varm choklad, brända mandlar, fika.... you name it....
Skit samma... from imorgon är det järnet som gäller.... Jag SKA ju nå mitt mål... Ska jobba alla dagar utom torsdag denna veckan och på jobb är det inga problem att hålla ProPointsen...


Shoppade inte så värst mycket... 2 mossbollar med hyacint i som man hänger upp i ett snöre, en burk med getost i olja från Ven. Sen fick jag en marsipangris av mamma. Kunde egentligen köpt hur mycket som helst för där var en massa fint.... Var egentligen ute efter en dörrkrans men hittade ingen som jag kände sådär för.... Vill ha nått typ ett hjärta i mossa eller nått....

Stefan kämpar på med väggen till köket... Kunde ju inte få fatt i teglet vi ville ha, inte till rimmliga priser iallafall, så det får bli en korsvirkes vägg istället... Mycket pill och fix... Men det blir så fint....

Oliver grillar äpple...



Fina mossbollar med hyacint i...
Bella och julbocken, hon trodde det var en häst...

Ett vacker dukat bord. Vet inte om det går att verkligen äta mat vid... men fint var det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter mysigt...hör att fröken Bella bångstyrig varit i farten igen. Härlig tjej med ruter i.... Ser mysigt ut när Oliver står o grillar med tjock jacka på, härliga tider ändå nu med detta väder. Men jag föredrar nog ändå sommar o sol.
Vad gäller din vikt så helt klart fixar du det, jag tror iallafall inget annat.

Kramizar, Carina

Anonym sa...

Visst är det mysigt på Fredriksdal.
Hyacinterna i mossbollar stod jag och tittade på och när jag ser dina foton ångrar jag att jag inte köpte några - de är jättefina.
Kram Linda