söndag 20 december 2009

Julfest...

Hela gänget, mumsar i sig.....
Den årliga julfesten med fam. Sjöstrand/ Fogelberg gick av stapeln igår kväll... Lika mysigt som alltid. Firade lita amerikansk jul för vi åt kalkon.... Sedan tillverkades det knäck... supergoda men tyvärr lite för mjuka. Barnen gjorde marsipanfigurer. Efteråt spelade vi julklappsspelet, så att julklapparna for fram och tillbaka över bordet.... Jag vann 2 st. Skursvampar och en doft grunka att hänga i garderoben.... Barnen bytade julklappar med varandra, Bella fick en fin docka som pratar och de två stora fick biobiljetter....





Knäck kokning... Bella hjälper Kim att röra i knäcken....


Marspianfigurstillverkning på hög nivå...






Bella får öppna sitt paket innan hon går och lägger sig....


I paketet var det en docka som kan prata...


Idag är Stefan och jobbar, vi skulle ju alla var lediga nu en vecka framåt, men Stefan fick rycka in på sitt jobb idag. I gårkväll och inatt har det snöat ännu mer.... jag bara håller tummarna att det är lika vitt och fint på julafton. Det ger en helt annan julkänsla att ha snö till jul.

Idag ska jag gå ut och fota snön, kanske blir det lita pulkaåkning oxå... Vi har ju en bra bit till pulkabacken....

Ha en bra 4:e advent alla så ska jag försöka höra av mig snart igen....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser mysigt ut, härligt med traditioner......
Tråkigt att Stefan varit tvungen att jobba fast ni skulle varit lediga, men ibland går planerna man tänkt sig i stöpet. Hoppas han kan vara ledig som tänkt nu.

Kramizar Carina