onsdag 2 december 2009

Ljusstöpning...

Birgit med en vacker ljuskrona..... Årets lucia eller....??

.... det har blivit en tradition för mig att stöpa ljus till jul. Har hållt på nu i flera år och det är så mysigt och ger så mycket julstämmning. Tyvärr blev inte mina ljus så fina i år... Hade nog lite för mycket på G så det gick lite fort.... Men de ska ju se lite hemmagjort ut... Hihi.... 2 ljus har jag gjort åt andra och de blev iallfall bra så det är ju skönt....

Kära syster Yster, hjälper mig med en ljuskrona, när hon var färdig med sitt...

Är hemma och VAB.ar igen. Bella har feber och snorar och hostar. det är värst på nätterna då låter hon som om hon ska kvävas i sitt eget snor. Hostar en massa oxå. Är lite bättre på dagen när hon är uppe och i rörelse. Känns kass att var hemma igen... men så är det med de små barnen. hon klarar ju sig inte själv så det är bara att gilla läget. tråkigt att bara vara hemma bara. Är man ledig kan man ju alltid hitta på nått men nu måste man hålla sig hemma för att Bella är sjuk... KAnske är bra för mitt hem, jag kan ju alltid röja lite i nått hörn. Skulle behöva gå igenom alla julsaker och slänga det som aldrig blir använt ändå... Bara ligger och skräpar i lådorna....

Ha en toppendag... Det är så fint och frostigt idag... Mys mys med en kamin då....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tror säkert ljusen blev fina iallafall. Själv har jag inte tålamod till sånt pyssel.... Hälsa lillfisen att hon ska krya på sig....

Carina

Sonja sa...

Hej;)

Vart är det du stöper ljus nån'stans? Gör ni det varje år?
Jag gjorde det oxå ett par år på raad, i Hyllinge... fast stöpte på mig så många att jag pausat ett tag;) Men visst är det mysigt o fint blir det!

Kram, Sonja