tisdag 24 november 2009

Dags att uppdatera....

Fredag: Gick på jobb som vanligt. Vid 8 ringde Oliver och sa att han inte mådde bra, men jag sa till honom att cykla till skolan och isåfall ringa igen om han mådde dåligt fortfarande... 9:30 ringer slöjdläraren och säger att Oliver inte alls mår bra... Bara att köra hem och hämta sjuklingen. Bädda ner honom i soffan med blåbärssoppa och lite Disney Chanel... Tog inte lång stund innan magsjukan var i full gång. På eftermiddagen körde jag och Becka på Citygross och handlade. Vi hade ju sedan länge planerat en riktig myskväll med trerättersmeny och allt.
När vi kom hem så fick Becka besked på att de hade sänkt åldersgränsen på Twilight 2 "New Moon" till 11 år så hon for iväg på bio med en kompis. Jag satte fart med kvällens meny: Bruschetta med tomatsalsa, Kalvkotletter med chevré gratinerade rotfrukter och rödvinssås med choklad och chili, till dessert choklad fondant med lättvispad grädde och färska hallon... Supergott, lite synd att både Oliver och Becka missade alltihopa... men det går fler tåg och har jag rätt så lär det bli ett återkommande inslag här...
Lördag: Jag hade bestämt sovmorgon och fick skönt snarka vidare ända till kl 9:00 då familjen tyckte att sovmorgonen var över... Gör inget det är rätt skönt att inte sova bort en hel ledig dag. Sedan bar det av till Bauhaus och K-Rauta för att kolla lite grejjor till köket. En tur på Väla blev det oxå.... Sedan ham och göra sig vackrare för party hos Lennart som hade fyllat år. Vi hade köpt en flaska Absolut Vodka i skinnpaj med nitar till honom, som säkert hade varit en kul sak till hans bar om det inte varit för att han redan hade köpt en själv... Känns lite dingt men han kan säkert anvnda den ändå... Trevlig fest med massa gott sällskap, god mat och god dryck... en lyckad lördag med andra ord.
Söndag: Stefans tur att ha sovmorgon, det var ju han som festade kvällen innan. Jag var lite schysstare för han fick sova till 10:30 inna frukosten serverades... Efter frukosten började jag känna mig lite illamående och ont i magen... Jovisst hej och hå... Magsjuka här oxå... Kämpade mot för allt jag var värd men det sket sig kan jag lova (bokstavligen). Som tur är så går det ju över lika fort som det kommer på men det är tortyr så länge det varar... Bara Becka kvar sen har hela familjen haft det... Bara hon inte får det nu till helgen när vi ska till Stockholm... Ja så det var min söndag....
Måndag: Hemma från jobb... ligger mest på soffan och försäker återhämta mig efter gårdagen. Stefan får sin Svininfluensa spruta ídag.... Gick på VV dumt att inte passa på när man tömt kroppen så totalt... -1,1 kg idag. Tredje stjärnan och endast 4 hg kvar till mitt första delmål... Får väl se hur bra det går med Stockholmsresa och allt... VV har bytat ut sitt kosprogram till nått nytt så då ska man lära det och så... låter väldigt bra men man ska ju komma in i det oxå...


Bella i sin "Susanne Lanefeldt" outfit.... Det ända hon inte kan få av själv...
Ha det bäst all så hörs vi snart igen....
KRAMAR!!!!

2 kommentarer:

Tinne sa...

Ring mig nästa gång de är 3 rätters, de lät ju supergott.

Sonja sa...

Fullt ös medvetslös, vad aktiva ni är då... 3rätters, partyparty o bygg o slappe om vartannat:) Najs najs;)
Tror inte jag skulle känna igen dig om jag såg dig idag... menar du 10kg minus?!? Coolt;)

Kram Sonja