torsdag 8 oktober 2009

Tårta!!!




Jepp... Jag fixade tårta till mina ridkamrater nästa onsdag. Hamnade på marken i en väldans fart och har en ganska öm rumpa/ höft nu. Hela ridlektionen gick bra, Batcha var lite nervös och blev rädd flera gånger för olika saker. Men precis i slutet när vi skrittade av och närmade oss A, läskigaste stället i hela ridhuset, så var det nått som smällde till utanför porten, så Batcha blev så rädd att hon kastade sig åt sidan och skulle fly, vilket gjorde att jag tappade balansen och flög i backen... Landade på rumpan. Man blir lite rädd och vimmelkantig, men annars är det bara en öm bak... Satt upp igen och skrittade ett varv, mest för självförtroendets skull.
Men det var ju tur att vi äntligen fick tårta igen... det var ju ett tag sedan sist.
Idag ska jag jobba kväll med Linda... ska bli trevligt, vi har alltid så mycket att disskutera att tiden går fort, sedan sammrbetar vi bra oxå... Sen ska jag vara ledig FREDAG, LÖRDAG, SÖNDAG, och det bästa av allt... Vi har inget planerat i förväg... Skönt!!!
Stefan, den gottegrisen är ledig idag med... Somliga har det bra!
Över och Ut- Rödtjut!!!! ( Nja, kanske imorgon)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va synd att Du trillade av hästen, men det var väl dags för tårta, som Du skrev....
Alltid lika trevligt att jobba med Dig, ses i eftermiddag.
Kram

Storstadslivet efter 40 sa...

Mmmm...vad det ska bli gott
Kram Annette

Tinne sa...

Trevligt! Då följer jag med nästa onsdag :)
Vaddå inga planer??? Du ska ju gör mig fin i håret ju!!!!

Puss & Kram

Anonym sa...

Var glad att du inte bantat bort allt, nu landade du mjukt iallafall.....fast det såg hemskt ut. Tur att du inte skadade dig värre....

Kramis

Carina.

Sonja sa...

Hualiga.... tacka vet jag att beundra dessa vackra djur på avstånd... tror jag;)

Kramis, Sonja