måndag 19 oktober 2009

Måndag...

Idag slutade en lång helg på jobb... Puh!!! Tur man har bra kollega/ kolleger... Imorgon är jag ledig. Värsta lyxen, Stefan är oxå ledig men det är nog mest för att sotaren ska komma.... jag är enbart tacksam för att han är hemma då... jag är ju lika klok om han frågar nått.

Idag var det vägning igen.... -0,8 kg så det får man ju vara nöjd med.... jag vill så gärna nå mitt mål, vi har ju höjt ribban och satt -10kg tiden till 10 december, samma dag som vi ska på julfest med jobb.... Det målet vill jag verkligen nå... bra att kämpa på. Det går faktiskt ganska bra om man bara använder sig av de verktyg man fått, såsom checklistan och pointsguiden.... Visst är det tradigt emellanåt när suget efter nått gott slår in men man får hitta en bra balans mellan att äta rätt och njuta.... Inte alltid så lätt men heller inte omöjligt.

Nu ska jag gå och borsta "bissarna", lägga mig i sängen och läsa ut min bok, det är bara lite kvar nu och det är så spännande.... Men sen är det så deprimerande när det är slut för detta är sista boken i en serie om 4.... sen gäller det att hitta en ny bok att sluka.

På scrapfronten står det rätt still, men jag är sugen på att sätta tänderna i årets julkort... Har lånat stämplar och stans av Linda så det blir lite nytt att förgylla med....

Nä min vänner.... Över och Ut... Rödtjut!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där!

Låter jobbigt att jobba såna helger. Vad hittar ni på på er lediga dag då?

Jag kan komma till dig på torsdag kväll om de passar dig, så kan du iallafall tipsa mig hur jag ska göra,vi får se hur mycket vi hinner.
Ha de gott och njut av ledigheten.

/ Tinne

Anonym sa...

Grattis till ytterligare minus på vågen......håller tummarna på att du ska nå ditt mål.....
Carina