torsdag 15 oktober 2009

En ledig dag....

Planen idag var att jag skulle städa och göra lite fint här hemma... Hänga upp mina höstgardiner bl.a... Kom mitt i allt på att jag skulle försöka möblera om lite.... Så här har jag baxat omkring på möbler fram och tillbaka.... Men det slutade ändå med att jag fick sätta tillbaka soffan framför fönsterna som jag hatar... Jag gillar inte att sitta med ryggen mot fönsterna, och jag hatar att gardiner och blomkrukor inte kommer till sin rätt där bakom soffan... Matbordet blev flyttat för att det inte skulle stå precis under luft/ värme pumpen (smöret smälter så fort då). Men det blir inte riktigt bra.... Allt blir ihopatryckt i ena ändan sen blir det tomt i andra.... Nä det får nog kluras vidare... Några gardiner fick jag inte upp, för helt plötsligt var hållarna till panelgardinerna spårlöst försvunna.... Typiskt....

Stefan kom med en bra idé att jag kunde sätta upp vårt extra bord i den tomma delen och sitta där och scrappa.... Nja kanske det... men jag tror att jag kommer att bli galen på "lilla fröken Fingerfärdig" då.... Hon hade väl scrappat non stop då....

Fick låna supersöta stämplar av min kollega Linda... föreställande en Lucia och ett Lucia tåg... Kanske dyker upp på nått julkort sen...

Imorgon börjar helgen... fredag kväll, lördag dag, söndag kväll.... Tur man har en trevlig och bra kollega som gör helgen till nått bra iallafall....
Nu ska jag svida om till pyjamsa och krypa ner och läsa i min bok... den är bara så bra....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker ni har det fint.....
själv kan jag inte heller möblera om, det får räcka med lite nya attiraljer.....

Vad e det för bok?

Kramizar, Carina

Karolinssida sa...

Sista boken i Twilight serien... Nu är den snart slut... Snyft!!!

Tesse sa...

oooh, är jag nästa som får låna den när du är klar??!! :D

kram kram till hela familjen!