onsdag 26 augusti 2009

Onsdag = ridning

Hurra! Idag är det onsdag och jag ska iväg till stallet, idag är det min tur att rida och Becka som får titta på...

Idag har jag haft s.k TG tur, så jag fick var på en annan avdelning idag... Känns som om man är på praktik eller nått. Rutinerna skiljer sig så mycket... Man har ingen aning om vilken pensionär som är vilken heller... Tur att rumsnummerna står i larmen så att man kan hitta den som vill ha hjälp, värre då om de inte är på rummet... då får man gissa. För det är ju inte alltid att de själva vet vad de heter...

Igår var jag så till tandis... Efter en del velande så bestämde jag mig för att dra ut tanden, då kan den inte jäklas mer... Sen kostade 4700 och fixa den men "bara" 1200 och dra ut... Saknar den lite faktiskt... Men det har läkt jättefint redan, inget hål alls längre och gör knappt ont.

Nu ska jag kocka ihop lite VV- vänlig spaghetti och köttfärssås...

Toodelooo!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå!
Tanden kommer du att vänja dig att vara utan, jag sa när jag drog ut min att ja måste fixa ny med en gång och de var 2 år sen, och ja har fortfarande glugg. "White trash stile" eller "trailor trash face" kalla de vad du vill.
Lycka till på ridningen.
Kram Tinne