söndag 30 augusti 2009

Ekeby cykelfest....

Bra att blanda ut med vatten, det är en lång eftermiddag/ kväll...

Ja, så har den då äntligen gått av stapeln... En himla trevlig tillställning får jag lov att säga... Ska erkänna att jag ända in i sista stund hade lust att hoppa av...
Vi träffades på Flamman kl 13:45 för fördrink och för att få våra snygga t-shirtar. Man fick även ett litet kuvert där det stod adressen till den första rätten. Så vi cyklade iväg och hittade rätt hus, där steg vi och 2 par till på och blev bjudna på bål och tilltugg innna det så var dags för förrätten, som bestod av räkcoctail... Supergott och mysigt... Efter maten fick vi nästa kuvert ,med adressen till huvudrätten.... Där bjöds det bubbel till fördrink och sedan biff, klyftpotatis och vinsås till huvudrätt..... Därefter var det tillbaka till Flamman för vätskekontroll, jag tog dock vatten eftersom det redan susade lite i kupan... Kände inte riktigt för en redig fylla när man ska umgås med barnens kompisars föräldrar och fritidspersonal... Nästa kuvert delades ut och det blev dags för efterätt... På cyklarna igen och leta upp rätt adress.... Här bjöds det marängswiss, kaffe och Bailys.... Mmmm....
Efter detta fick man 45 min på sig att göra vad man ville innan vi åter skulle träffas på Flamman för efterfest... Där började vårt uppdrag och vi blev värdar för ett bord som vi skulle bjuda på välkomstdrink "Blue Devil" och senare "nattamat" (kassler& hemgjord potatissallad). En diskjockey spelade 80 tals musik blandat med dansband så det blev lite av att " svänga de lurviga".... Tillhör inte min favorit sysselsättning... Jag gillar inte hålla om dans utan föredrar "- This is my dancespace, and that is your dancespace..."
Lite priser delades oxå ut, jag och Stefan vann kategorin, bäst pimpade cyklar... Det var dock bara vi som hade gjort det... lite klent av de andra tycker jag...

vårade "pimpade" cyklar

Kl 01:00 var det så dags att bege sig hemåt... Vi cyklade iväg och kom ungefär halvvägs hem innna Stefan vurpade med cykeln och höll på att slå sig halvt ihjäl.... Cykeln gick inte att cykla en meter mer på, så det blev till att gå resten av vägen... Han kom dock ganska lindrigt undan med några blåmärken och skrapsår.... Kunde slutat illa.... Hu vale...
Men i vilket fall som helst var det en toppendag och jag hoppas att det blir fler cykelfester. Stor eloge till de som arrangerat det hela....

Idag har vi varit på kalas hos Nicole som fyller 10 imorgon...

Barnen var hos Lennart och Carina igår och idag, de har varit på Väla, Busfabriken och idag på Kullaberg så de har nog haft en toppenhelg....

Nu är jag så trött... Vill bara att Bella ska somna så att jag oxå kan lägga mig... Dags att jobba igen imorgon och vägning.... Känns mindre roligt för både igår och idag har jag sketet fullständigt i vad jag ätit, så det kan mycket väl vara + på vågen.... Usch och blä......
Ha det bäst, hörs snart igen!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt roligt med en sådan cykelfest. (grannarna till de vi var hos i Höör var också på en sådan cykelfest i Höör i går...)
Kan ju säga att jag känner inte alls för att ställa mig på vågen imorgon...har í och för sig klarat att hålla mig till "mina" points hela veckan utom i går och jag tror att det sabbade allt. Ja, ja det är ju mitt eget fel, vet att jag blir såååå besviken om det är plus men har ju mig själv att skylla.
Vi ses imorgon.
Kram Linda

Anonym sa...

Hände vurpan på backen vid Lillemarksvägen?? Jenny

Anonym sa...

Vilka underbara barn ni har, guldklimpar alla tre. Vi passar dom gärna igen.
Kul att ni hade det trevligt o hoppas ni kunde koppla av från barn o dylikt, viktigt för ett förhållande att göra saker på tu man hand utan barnen ibland.
Tror på din idé med tandemcykel om ni ska ut på fler rundor.... allt för att undvika att Stefan vurpar igen.

Kramizar från Lennart o Carina.

Storstadslivet efter 40 sa...

Tja..detta kunde man tro (att Stefans vurpar) då ni cyklade förbi oss i era röda snygga tröjor...ses sen

Tinne sa...

Ahh verkar skoj med cykelfest.
Var de min gamla moutainbike han vurpade med? Hahahahahaha......
Hoppas drinkarna blev bra, blev lite sugen på sån nu ju.

Ha de bäst.

Kram Tinne