måndag 17 augusti 2009

Liseberg..

Bella och jag i kaninresan!



Igår var vi på Liseberg. Det var egentligen Rebecca som skulle åka med sin kusin Nicole, men vi blev alla sugna så vi åkte hela familjen och träffade Henge, Sandra, Nicole, Liam, Lina , Fredde och Elias där. Jag och barnen köpte åkband. Rebecca , Nicole och Oliver for iväg och åkte väl allt man kunde åka. Jag och Lina åkte Lisebergsbanan, Balder och Kanonen... Fy för alltså... den var inte och leka med... var helt omtummlad och groggy efteråt. Men roligt var det.


Bella och Stefan på ponnykarusellen, dagens favvorit...

Även Bella åkte karuell, alla hon fick åka med provade vi... Hon är ju inte 90 cm ännu så det var en del vi fick stå över.
Tyckte att jag klarade mig ganska bra pointsmässigt.... Åt bara en fish & chips (iofs 14 p) på hela dagen... och en kaffelatte. I normala fall hade jag stoppat huvudet fullt från jag kom in på Liseberg tills vi gick därifrån... Jag var inte ens hungrig... kan kanske bero på alla karusellerna som skakade om innandömmet på en.

Vi provade såklart lyckan i de olika hjulen...men ingen vinst. Lina däremot vann både ett 2kg geisha och 2kg schwitsernöt. Egentligen är jag glad att vi inte vann för jag vet inte om jag hade kunnat va i huset med så mycket godis...
De stora barnen fick jag inte en enda bild på, såg de knappt på hela dagen...
I fredags var Lisa och Josefin här... Vi grillade kyckling och bakade potatis i grillen... Till efterätt bakade Lisa en supergod valnötspaj... Tanken var att vi skulle scrappa men det blev det aldrig nått av... Tyvärr... Får hoppas att vi hinner träffas igen nån dag innan Josse reser tillbaka till England och scrappa då...
Nä nu är det dags att göra nått vettigt innan det är dags att köra till jobb för ännu en kväll... Puh!!! Imorgon börjar Rebeccas ridning och min på onsdag.... Ska bli roligt att komma igång igen...
Ha det bäst...Kram!!!


6 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonen missade nog vi när vi var på Liseberg, vet knappt vilken det är, men Tilda hade säkert velat åka den:-) kanske inte...Roligt är det iaf på Liseberg!
Det är egentligen inte så svårt att hålla sig till sin dagsranson av points, men mellan varven så får man (jag iaf) sådan lust att bara strunta i det, men det går ju inte för då kraschar alltihop, tror jag.
Hoppas att vågen pekar ner än bara några hekto imorgon!
Håller alla tummar som finns för oss båda.
Ha det bra på jobbet ikväll!
Kram Linda

Anonym sa...

ÅÅÅå vi har pratat om att åka till liseberg under semestern. Men det har aldrig blivit av :( bara massa trädgårdsarbete å skrikande kids ;) såg att ni köpt ny bil. Hur går det med chryslern? kapput eller? Väger du dig i Bjuv eller? jag & syrran ska gå med i viktis om en v eller två. kram grannen

Anonym sa...

har du msn?

Storstadslivet efter 40 sa...

Lycka till imorron..se till att becka är hemma hos mig 15,30 för då åker vi.
Kram annette

Tinne sa...

Ha, va skoj. De var längesen vi var på Liseberg. De såg mysigt ut.
De var ett jävla ryck och bara dra dit.

Karolinssida sa...

Chrystlern står på "time out" Kostar mer ön det smakar att göra vid den...
Vi går på VV istan eftersom vi har lite knäppa scheman så måste vi ibland gå på olika dagar.

Ja, jag har msn stefan_karolin@hotmail.com tror jag är adressen dit...

Kram och tack för alla kommentarer det är roligare att blogga då...