onsdag 12 augusti 2009

Andra kvällen, ikväll...

Det är både skönt och tråkigt att jobba kväll. Det blir liksom inget av dagen inna man börjar och tiden på jobb känns så lång.... Men sen är det skönt att det är lite lugnare på kvällarna.

Igår cyklade jag till jobb, körde först till dagis och lämnade Bella, hon var så trött så hon somnade på cykeln. Skulle egentligen cyklat idag med, men Stefan glömde Bellas cykelhjälm på dagis, och helt ärligt så giter jag inte... Det är nästan 1 timmes trampande, och skittradig väg... Men visst är det bra motion... Var röd som en tomat i fejjan ett par timmar efter.

Vi börjar rusta inför "svininfluensan" på jobb... Alla som kommer in i byggnaden utifrån ska sprita händerna. Går du in på en annan avdelning ska du sprita dig, och de gamla ska spritas före varje måltid. Man kan aldrig var försiktig nog, men nog känns det lite hysteriskt.

Borde ta ett städryck, men känner inte riktigt för det heller...

4 kommentarer:

Sonja sa...

Oj då... så pass - då får vi se vad som väntar på mitt jobb när jag ska på inatt efter 7½ vecka! Kanske en rymddräkt står o väntar på mig, hehe:)

Kram; Sonja

Storstadslivet efter 40 sa...

Hört om hur vi ute ska göra??

Anonym sa...

Då vet jag vad som gäller när jag kommer tillbaka efter semestern.
Hoppas att kvällarna har gått bra...
Kram Linda

Anonym sa...

Och jag fungerar precis tvärtom, gör mest hemma när jag jobbar em. Tur att vi alla är olika.
Hoppas verkligen att ni slipper svininfluensan......

Kramizar Carina