måndag 3 augusti 2009

- 0,5 kg...

... inte mycket att hänga i "julaträet". Men jag får vara nöjd ändå för det blev ju lite extra i helgen med Tinne och Raffes 30 års kalas och sedan "Krebsegilde" i Arnakke. Var lite svårt att hålla sina 18 points... Denna veckan är det andra bullar som gäller...
Mitt första mål är ju -10 kg till jul.

På tal om helgen...
Om vi börjar med fredag...
Jobbade först 06:45 till 15. Var både i hemvården och på min avdelning och jobbade. Började jaga jourtandläkaren redan kl 8 när hon öppnade och fick ett recept på penicillin (äntligen). Men jag kunde inte hämta förrän jag slutat jobba kl 15. Så direkt in till Helsingborg... tro ni det fanns nån enda parkering ledig, och sen all dessa enkelriktade gator... Nä jag fick ställa mig på Nicolaiskolan och sedan rusa ner för Hallbergs trappor och bort till gamla televerket där tandis huserar. Fick mitt recept sedan var det lika lång väg tillbaka, men denna gången UPPFÖR!!! Körde hem i 190 och kastade mig i duschen, torkade håret, sminkade mig och packade väskan samtidigt.

Iväg till Åstorp där Tinne och Raffe firade sina 30 års födelsedagar... God middag och tårta oxå lite mys med Patrice- prinsessan...

Ut i bilen och mot Arnakke... Jag körde för jag var så uppspeedad att jag inte bara kunde sitta och åka... Klockan 23 var vi framme....

Vissa valde att nattsudda hela natten redan innan festen och gick väl i säng vid 5 tiden på morgonen... Jag nattade Bella vid 00:30, funderade ett tag på att gå ner till de andra men kudden och täcket lockade mer så jag stängde de blå...

Tur var väl det, kl 06:40 vaknade Izabella och ville inte sova mer... Bara att pallra sig upp och fixa välling, eftersom alla andra sov , mer eller mindre över hela huset så gick vi ut en runda,,, Blev en timmes promenad och 5 km... Skönt... Bella somnade i vagnen så jag fixade en kopp kaffe och en macka och satte mig i solen och bara njöt av lugnet och fåglarnas sång...

När resten vaknade var det dags att slå om till partymood... Karlarna byggde tält och vi damer tog oss an den stora uppgiften att handla... Lovade snällt att bara köpa det som stod på listan och skynda oss... Hahaha... trodde ni va... Vi hamnade i en galleria och det blev till att handla både det ena och det andra innan vi kom till Kvickly... Sedan blev det en tur till Holbeck centrum oxå för vi skulle försöka hitta svenskt snus... Då blev det glass paus och shopping i en underbar liten butik med gammeldags, shabbychic grejjor.


Sen var det Krebsegilde, massor med kräftor, cider, snaps och skrän och skål.... Den årliga promenaden, Stefan badade, sedan blev det bål med korv, marshmallows, pinnbröd och irishcoffe... En helkväll helt klart....

Tyvärr hade min kamera en tillfällig släng av influensan så alla bilder har blivit förstörda, de är alldeles lila och oskarpa... Sorry folks... Får se om jag kan tigga av övriga festdeltagare och kanske visa nått senare.....

Idag är jag hemma med Bella hon är förkyld, har feber och hosta. Rebecca är oxå dålig... Stannar hemma imorgon oxå, sedan är jag ledig på onsdag så på torsdag så ska jag väl kunna jobba igen....
Kram på er alla... Över och Ut!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Allt är väl bra bara det går neråt... speciellt när du ändå syndat lite....
Tråkigt att höra att barnen e sjuka med vad annat att vänta egentligen med detta vädret. Hoppas de kryar på sig snabbt.

Kramizar Carina

Anonym sa...

Hoppas barnen mår bättre idag.
Kram Linda

Storstadslivet efter 40 sa...

Du fick motion i helgen..tur det eftersom dina points inte räkte till...BRA JOBBAT,TJEJEN
Annette

Anonym sa...

Jag tar med USB minne med bilderna på när vi ses nästa gång... Tack för en trevlig helg. Kramisar/ Josefin