tisdag 28 juli 2009

Tandskrälle...

Gick upp tidigt för att få en akuttid hos "tannamagaren", men de hade semesterstängt till 17 aug och hänvisade till tandläkarjouren. Jag fick tag i jourtandläkaren och fick en tid 16:40. Var på plats i god tid, men kom inte in förrän närmare 17:30. Trodde jag skulle få en penicillinkur så länge medan jag väntade på min egen tandläkare, men icke sa nicke... Det blev värsta bedövningen, borrade upp hela tanden och spolade rent, satte på ett litet "plåster" och så iväg med mig... 1500 kr gick det kalaset på... och nu är tanden värre än innan, ilar och värker... Förhoppningsvis är det för att hon rotat rundor i den... Jag har väl aldrig längtat så mycket efter min tandläkare som jag gör nu... Låt det bli 17 augusti Nuuuuuu!!!!

Annars har denna dagen mest gått åt till att tvätta inför Danmarksresan, storhandlat på citygross och räknat points... Har klarat mig bra idag, har gjort matlåda till imorgon oxå så att jag inte ska falla ur vagnen...

Kram och godnatt!!!

3 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Kämpa på bara..jag hejar på dig

Sonja sa...

Hua vilken mardrömsvisit hos tandis - det ilade i mina tänder av att läsa din story bara!!!
Hoppas det lägger sig snart...

Kram Sonja

Anonym sa...

Hoppas att det är bättre med tanden nu när det har gått några dagar.
Ha det bra i helgen!
Kram Linda