måndag 27 juli 2009

Första dagen på resten av mitt liv...



Ja, det är det faktiskt idag, och det var det oxå igår..
Idag har jag varit och skrivit in mig på viktväktarna för 12!!! gången... Skäms att skriva det men jag gör det ändå... Det var ingen rolig upplevelse att ställa sig på vågen där... Blä...
Första målet är att gå ner 10 kg till jul. Nästan 20 veckor och ett snitt på 0,5 kg så det är inte omöjligt. Men å andra sidan så vet alla som känner mig att jag mer eller mindre alltid har en ny metod att gå ner i vikt på G, med varierande resultat. Men faktiskt så känner jag mig ovanligt peppad och motiverad... Sen har jag ju min kollega som jag går tillsammans med och då kan vi ju stötta och peppa varandra...

Definitivt slut med sånt här nu...




Muffins med vaniljvisp är nog inte så bra heller... Får nöja mig med nektarinen.. Hihihi

Imorgon är jag ledig, ska bli skönt... Men det lutar åt att jag får börja jaga tandläkaren direkt på morgonen... Min elendiga kindtand börjar spöka igen, så det blir väl en ny penicillinkur och en rotfyllning... Kul nästan jämt.. Tjoo Hooo!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna för dig.....
Både vad gäller vikten o tandläkaren.

Carina

Storstadslivet efter 40 sa...

Hör av din om du behöver motionskompis på vardagarna då vi e lediga samtidigt. Känner att jag själv skulle behöva en omgång av hälsosamt liv
Kramar annette

Anonym sa...

Visst ska det funka att klara 10 kilo fram till jul. Gör jag inte det blir jag tosig och hoppar av alltihopa...nä, just så ska man ju inte göra, men så kommer jag att känna för att göra.
Klart som korvspad att vi ska vara (minst) tio kilo lättare innan jul.
Kram Linda

Anonym sa...

Tja Syrran!
Jag hänger också på, har en 10 graviditet/sjukhus kilo att bli av med....
Om inte du bjuder mig på kakor så bjuder inte jag dig.
Men jag tänker inte börja förrän nästa vecka, ska först fylla "25" ju :)
Ha de gott
Kram Tinne