onsdag 8 juli 2009

Sushi- night...

Sådär då har man testat... Vet inte riktigt vad jag tyckte... smakade inte illa, men var inte nån super delikatess heller... Det var rätt speciell smak och riset är verkligen hur klistrigt som helst... Vi tog en 20 bitars med blandad sushi, jag tyckte bäst om den med bara gurka, den med lax och den med tonfisk... Där var en bit med bläckfisk, med sugpropparna kvar och allt, Stefan försökte äta den men den var så seg att den inte gick att tugga alls. Efter några bitar så tog det stopp. Men det var spännande att testa, de är ju som små konstverk de där små bitarna...

En förväntansfull Rebecca med sina sushibitar...Ett proffs lassar in... Hur många blev det idag Tesse? 15... eller...!!!Efteråt körde vi till Lerberget och Ottos glassbar... det var gott som bara den. Tog 2 kulor- Himmalagad och CaffeLatte.... Mums mums...

Tack Tesse och Mange för en trevlig eftermiddag, det är alltid lika mysigt att umgås med er och era bebbar (Lusse & Muffin). Hoppas inte Bella lyckades vända upp och ner på hela lägenheten... Inte minst hur jäkla mysigt är det inte i Viken/ Lerberget/ Höganäs på sommaren.... önskar jag kunde bo där då...

Den här söta tjejen träffade vi oxå idag, kan man bli sötare??? Svårt att tänka att det är samma lilla sparv vi träffade i Januari, tar sig riktigt bra... Jag tycker hon växer för varje gång jag ser henne... Var en tur till Åstorp och fick låna Tinnes gamla kamera tills jag har köpt en ny själv... Tack för det, Sis...

Nu kallar kudden... Imorgon kommer Päronen, Syster Yster och min Moster Brita på grillmiddag...

5 kommentarer:

Tesse sa...

Tack själva, det var jättemysigt! Ni är välkomna närsom, det vet ni! O när ni inte vill ha med ungarna hem, lämna dom här vettja, vi behövde ju öva tyckte Mange, haha!
Detta får vi göra om tycker jag. Eller ja, kanske inte sushin för er del, men träffas, Helsingör nästa gång? ;)
Kramar från oss o bebbarna

Sonja sa...

Hade gärna testat sushi med tillbehör inklusive sugproppar, hehe! Jo jag äter faktiskt bläckfisk, fast det beror iaf på hur det är tillagat, hur gott det kan bli:)
Glassbaren som efterrätt verkade inte alls dum däremot, fin avslutning!

Kramen, Sonja

Anonym sa...

Jag tyckte oxå det var sådär, inte äckligt men inte så man längtar tills nästa gång.

Kramizar Carina

Storstadslivet efter 40 sa...

Låter som att det var en trevlig avslutning, det där med glassen, efter en "hemsk" middag =). Skulle aldrig stoppa sådan mat i munnen o absolut inte bläckfisk. Men jag är impad att du vågade prova
Kram Annette

Helene sa...

Guuud vad söt hon är, lille kusinen. Kul att läsa ikapp igen. Har fortfarande inte fått min laptop men den är på g :-) Kram på er hela familjen