måndag 13 juli 2009

Sista dagen i frihet....

Jepp, jepp... så är fallet. semestern är slut för den här gången... det har varit jätteskönt att vara ledig och mesta delen har det varit toppenväder... Lite trist att det blev lite fel med veckorna, så att vi bara fick 2 veckor tillsammans. Ledig tid ensam med barnen har jag ju haft en del ganska nyligen, så det var tid tillsammans vi behövde... Men, men man kan inte få allt... Kunde önskat att vi gjort mer saker med barnen och upplevt lite mer. Men sommaren är inte slut, bara semestern, så vi ska nog hinna med det oxå... Jobbar ju bara 3 dagar denna veckan, så det är nästan semester...

I torsdags var min moster här på besök, vi träffas inte särskilt ofta... Hon var nere och hälsade på mamma några dagar och då passade jag på att bjuda på lite grillat. Tinne och Patrice var oxå här...
Här sitter jag med 2 av mina favorittjejjer... Patrice var så varmt så hon bara tjöt om hon var inne, där ute satt hon lugnt och fint...

I fredags styrde vi skutan mot Arnakke och Danmark, vi behövde komma hemifrån några dagar. Så vi åkte över och våldgästade Bo och Gurli. Det var som vanligt hur mysigt som helst, jag tycker att de bor så himla fint där med utsikten över vattnet. En massa god mat och dryck bjöds det på och en tur till Holbeck och shopping hanns oxå med.En massa söta kattungar hade ju Bo och gurli som vanligt... Bella var mer än måttligt förtjust om än lite hårdhänt... Vi fick smyga oss på henne om hon tog upp en katt annars slängde hon den ifrån sig när vi skulle ta den ifrån henne... Lite Boule spel i trädgården innan kvällsmaten...
Det ligger en gårdsbutik en liten bit från Där de bor och i lördags traskade vi dit. En massa fina bruksföremål och delikatesser. Jag köpte lite grejjor. Har ju blivit så förtjust i den där lantliga inredningen, med mycket vitt och "shabby-chic". Får väl tacka Helene för det, hon började och jag har alltid tyckt det är snyggt men inget för mig, men nu verkar jag ha åkt dit oxå. Speciellt brödkorgen med handbroderad duk blev jag förälskad i. Har även hittat en del på Tradera som jag budat på... jag håller på i liten skala än så länge... På köksfronten går det sakta men säkert framåt... Vi har vatten, diskho, diskmaskin och en del skåp. Älskar det redan så mycket och det kommer bara att bli bättre och bättre...

Nu ska jag njuta av min sista lediga dag... Ha det bäst alla, och ni som har semestern framför er... Jag håller tummarna för mycket sol och värme... !!!!

Massa kramar från mig!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

FIna luckor :) Jenny

Tesse sa...

Fullkomligt älskade burken i bakgrunden! Köpte du den där också? Finr köket börjar bli! Kram från Viken

Anonym sa...

SÅÅÅÅÅÅÅ FIIIIIIIIIIIIIINT!!!! vill se. får komma hem till er snart ju. :D KRAMAR