lördag 25 juli 2009

Jag gjorde det...

... cyklade alltså...
Kl 05:45 grenslade jag gröna faran och begav mig mot Vallåkra, 1,3 mil bort. När jag cyklat i en halvtimme så hade jag bara precis kommit utanför Ekeby. Fick kramp i både rumpan och benen, tror att sadeln sitter för lågt så att jag inte sträcker ut benen när jag cyklar... Gissa om jag tyckte det var skönt när jag kom till Bältebergabacken, full fart nerför, vinden susar... Skönt, skönt, skönt snart framme... Jag tror jag var röd som ett stopljus i huvudet fram till 10 eller nått...
Cyklade dock inte hem utan ringde efter Stefan som fick hämta både mig och cykel med bilen... Känns nu som om det var första och sista gången för denna eskapad, men vem vet när fröken Fredriksson får ännu en av hennes knasiga ideér....

Ikväll var vi en tur till Helsingborg och den årliga festivalen... Urkasst, har alrig varit med om sämre... Mycket mindra av allt... Fick dock se sklutet av Melody Clubs konsert, dom är rätt bra... Vi gick en runda fram och tillbaka sen åkte vi hem igen... Nu tittas det på 102 dalmatiner, käkas lördagsgodis och dricks Irish coffe... mycket bättre... Köpte bara en enda grej på marknaden, men jag kan inte skriva vad det är för det är en överraskning till någon som kikar in här då och då...

Imorgon blir Patrice halvår, det ska såklart firas... För att jag ska hinna vara med blir det förmiddags fika innan jag börjar jobba kl 13, Tack för det syster Yster...

Känner att jag skulle somna omedelbums om jag la mig ner, sängen kallar så jag drar mig nog dithän... Sov gott kompisar!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tyckte inte heller det var någon höjdare i år. Vi gick bara tillbaks till knutpunkten igen o tog bussen hem. Har varit bättre de andra åren.....
Höjdpunkten på det hela var mötet med er.

Kramizar Carina

Storstadslivet efter 40 sa...

e du klok eller e du klok????? Att cykla till jobb, nä tacka vet jag bilen.

Gör inte om det för sadlen kan fastna i baken på dig...
Kramar annette