söndag 14 juni 2009

Summering av en helg full av fest...

Har precis kommit hem från jobb... Samtliga i familjen sover som små grisar... Det blev rätt sent igår... var inte hemma förrän kl 01.00. Men det är väl lika bra att börja från början.
Har scrappat kort till helgens fester... Gjorde ett till tesse oxå såklart men det blev så stressigt mot slutet att jag inte hann fota det...



Fredag hade jag tagit semester för att det var skolavslutning och studentfest. Regnet fullkommligt öste ner och det var riktigt kallt, så det var bara till att knöka in alla elever och föräldrar, mor och farföräldrar i gympasalen och det blev trångt kan jag lova... En massa fina uppträdanden och sång innan det var dags att tacka av fröknarna för den här terminen. Det blir ju ny fröken till hösten för bägge de stora barnen. Efteråt fikade vi på god jordgubbstårta tillsammans med mormor och morfar.


Oliver kramar sin fröken Lizette inför sommarlovet...

Efter några timmar här hemma bar det av till Höganäs och Lisas studentfest. Det var nog inte världens roligaste väder att ta studenten i... Det är ju inte lika mysigt med utspring och åka lastbilsflak i ösregn och halv storm... men hon verkade uppåt värre om än något frusen. Vi åkte hem vid 22 tiden och då skulle Lisa ut och festa med sina kompisar, hon såg ganska mör ut kan jag lova. Josefine har oxå kommit hem som en extra "suprise" och är hemma till September, då ska det väl bli nått av med den där shopping/fika turen i stan.
En glad studentska öppnar paket...

Lördagens första fest var i Åstorp och Patrices namngivningsfest... En stämmningsfull tillställning... Blödiga jag lyckades tilloch med bli tårögd när Raffe höll ett litet tal åt sin dotter... God smörgåstårta och blåbärstårta slank ner...

Raffe och Patrice under "namngivningscermonien"...

Framåt kvällen var det dags för nästa kalas... TESSE 25 ÅR!!! Var först inte meningen att vi skulle dit eftersom vi skulle till Patrice, men när vi fick höra att vi var speciellt inbjudna och att hon gärna ville att vi skulle komma, så klämde vi in det med... Mer god kalas mat och mer tårta...
Totalt har jag ätit från 5!!!1 olika tårtor den här veckan... Mums... är det nån som undrar varför jag är lite "rund"????

Imorgon är jag ledig... tillåter vädret så blir det nog en promenad med Tinne och Patrice... Sen jobbar jag bara 3 dagar till innan jag har semester... Ska bli skönt... håll tummaran för bra väder...

Kram på er alla och sköt om er!!!!

3 kommentarer:

Tesse sa...

Tusen tack för att ni kom, jag blev verkligen skitglad, det var en riktig överraskning! Och tack för kiwin, det ska bli superintressant att se hur den trivs på min balkong!
Kram på er alla fem! /Tesse

Anonym sa...

Sååå fina kort Du har gjort!
Hoppas att Du får en fin härlig o skön semester med mycket sol.
Vi ses i morgon em.
Kram Linda

Lisa sa...

Kortet jag fick på studenten var jättefint.. jag vet inte om jag sa det till dig då. Men nu har jag iallafall skrivit det ju.. haha