fredag 19 juni 2009

Semesterstängt...


... iallfall från jobb. Blogga tänker jag fortsätta med.

Som vanligt är det mitt i natten när jag sitter här... Har städat fram till nu eftersom vi ska ha gäster imorgon på midsommarafton, hade ju tänkt sitta i uterummet men det får ju gärna se lite respektabelt ut här inne oxå...

Har bl.a hjälpt Oliver att städa sitt rum, snacka om att samla på allt mög. En hel svart säck blev det att slänga, för att inte tala om alla strumpor som låg överallt... När han städar själv annars, så slänger han bar i allt i lådorna och damsuger så är det klart... Skönt att ha gått igenom det nu iallfall...

Idag var sista dagen att jobba innan semestern... Terroriserade mina kolleger med det hela dagen, nja jag var lite snäll oxå och köpte med mig frukostbullar och kaka till oss och de gamla... En gammal tradition från Hemvården som sitter i... rätt trevligt tycker jag.

Även dagis fick en liten sommarpresent iform av en blomma och ett hemgjort kort.

Stefan måste jobba imorgon, så jag har alla förberedelser inför festen för mig själv, hoppas de två stora busarna kan ställa upp och roa lillasyster en stund då... Men allt är handlat, syrran kommer med borden imorgon... Jag har till och med hunnit med systembolaget... Dit går jag 2 ggr om året, till midsommar och handlar cider och till jul och handlar glögg. Men idag köpte jag en likör som hette "Baja Päron", blev rekommenderad på jobb... Lite som Tequila rose fast med päron... skulle smaka som Pigelin glass ( min favvo) men det vet jag inte om jag vill hålla med om... Kim och co kommer vid 13 snåret och då hjälps vi åt med allt så vi får en riktigt trevlig midsommar, blir säkert lite Singstar oxå.
Tänkte bjuda på några roliga foto av min kära syster som provar Olivers cykel på vår skogspromenad i måndags... Gissa om jag ska scrappa den bilden och några till... Hihihi

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, fräck bild.... för långa ben eller för liten cykel, eller båda. Men hon har tungan rätt i mun iallafall.....
Önskar er en glad midsommar.....
Kramisar, Carina.

Anonym sa...

Ahh vilken snygg brutta de var på den cyklen.... Me like !

Glad Midsommar, DUDE!

Peace out!

Anonym sa...

Fniss vilken bild på din syster :)
Glad midsommar på er!

Jenny