tisdag 23 juni 2009

Ridning idag...

Idag var vi i Ausås på extra, sommarlovsridning innan hästarna skulle på bete... Moa ställde upp och tog Radina och jag fick en ponny som heter Batcha, Rebecca red Olga och Annette sin favvo Princilla.
Här är Annette och Princilla på väg ut i hagen... Vi red ute i paddocken i gassande solsken, så gissa om vi var varma och svettiga efteråt. Jag var glad att jag hade ombute med för jag såg ut som om nån hällt en spann vatten över mig. Batcha var ganska snäll men seg, jag fick jobba rejält för att få henne dit jag ville, sen var hon livrädd för en liten ponny som stod och betade brevid ridbanan och stallskötaren som tvättade täcken var oxå jätte läskig... Men det gick bra ändå får man väl säga...

Batcha och rebecca på väg till hagen...Bella och Oliver hade varit hos Kim undertiden... vi fikade där innan vi körde hem... Bestämde att vi skulle till stranden imorgon om vädret är lika fint och det inte blåser förmycket....Oliver vill kanske byta crossen mot nått med 4 hjul... ser ut att trivas bra där han sitter...

Ikväll har jag och annette cyklat en lång runda på en timme, kunde cyklat längre men jag behövde hinna till affären innan 20:00 och köpa mjölk... sen var det ju Allsång på Skansen och det får man ju inte missa... Det blev ändå 17,2 km för min del så jag får vara nöjd... man kan mäta sträckan på eniro.se

Har extrabarn i natt... Moa ville sova över och följa med till stranden imorgon... Bra unge... hon är som en i familjen sköter sig själv... Me like...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket underbart semesterväder du har. Hoppas det håller i sig hela låååånga sommaren.
Ha en skön dag på stranden!
Kram Linda