onsdag 24 juni 2009

Nu är ryggen oxå bränd...

... det är svårt att smörja sig själv på ryggen med solkräm... om ni undrar alltså... Sen kan man alltid be nån om hjälp men så långt tänkte inte jag...
Iallafall så var vi på stranden idag, Farhult blev det för där är så långgrundt och fin strand. Bra glasskiosk oxå... det är en viktig detalj. Jag och Kim med barn och bonusbarn for iväg... Bella trodde hon kommit till paradiset och plaskade glatt och grävde med sin spade... Jag fotade såklart men eftersom Izabella var nakenfis så väljer jag att inte lägga ut bilderna på nätet... Ibland så tänker jag till... Inte för att det stör mig, men jag vill ju att alla som ser bilderna ska se en glad och gullig unge och ingenting annat....

Istället bjuder jag på en påklädd Bella som hjälper mig att vattna blommorna... Min fina lilla örtagård... gjorde köttbullar med örter och vitlök till middag idag... Det blev hur gott som helst... Nypotatis till, mums.Den första smulgubben håller på att mogna, undrar vem som hinner först och käkar upp denna lilla goding?

Bella har varit hos Tant doktorn idag... 1,5 års kontroll... allt var bara bra... dryga 10 kg och 80 cm lång... En liten spruta blev det oxå med MPR vaccin. Hon bara gnydde lite precis när det stack, sen var hon lika glad igen och ville ner på golvet och leka...

Nu sussar hon sött i sin säng, Beckas kompis ska sova över inatt med och Oliver är hos sin kompis och sover över.... Så här rullar livet på....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, aj, aj. Hör Du till skaran som bränner sig varje år och som varje år säger att det inte ska hända nästa sommar?
Jättehärliga foton! Både på Isabella och kryddorna.
Kram Linda

Anonym sa...

Är de bara mina jordgubbar som bara är blommor? Ja vill också ha bär.... Attans!

Tesse sa...

Säg till nästa gång ni åker till Farhult, så kanske vi kommer en sväng och flaschar våra bleka kroppar! =) Ha en bra dag, kram från oss

Anonym sa...

Hallå där har bloggen också semesterstängt?