måndag 1 juni 2009

Min nya kompis... Gröna faran..!



Morsdag igår och jag fick en cykel som jag önskat mig, en grön fin med blommor på... Jag blev hur glad som helst...
Denna fina lappen satt på, cykelnycklarna hängde i en tjusig orkideé...

Mamma, pappa, Tinne , Raffe och Patrice var här och grillade. Till efterätt så åt vi Snövit tårta... Mmmm...

Ska prova att länka till en karta över vart jag cyklade idag... Inte för at skryta utan för att se om det fungerar.... Och jag kan upplysa om att det inte fungerar... Får forska vidare i det där... Iallafall så cyklade jag till affären via en liten omväg så det blev 7,9 km. Om jag cyklar i genomsnitt 17 km/tim så skulle det ta 28 min, och det stämmer nog rätt bra... Ska kolla hur lång tid det tar att cykla till jobb... det är ju ett litet mål jag har.

Har idag tagit mig själv ett tag i örat och tänkt på vad jag ätit idag... Har utmanat mig själv att vara socker/ snabba kolhydrater- fri i 30 dagar. Dessa 30 dagar ska jag röra mig ca 1 timma per dag och göra 100 situps varje dag... Sen ska jag se vad det kan ge för resultat... Positiva sånna hoppas jag. Det kommer ju lite student, namngivningsfester mm. framöver men det gör det ju alla månader. Får helt enkelt fatta bra beslut angående vad jag stoppar i mig. Det är ju faktiskt en hel del onödiga kalorier som man kan undvika utan större ansträngning... Så håll tummarna att karaktären håller....

Är ledig imorgon, ska bli skönt... bara synd att vädret ska bli sämre... Imorgon ska jag och Bella till Åstorp och promenera med Tinne och Patrice.. vi skulle ge oss på nått som kallades "mördarbacken" låter ju intressant.

Missar näst sista ridningen på onsdag, har sedan länge lovat att jobba den kvällen eftersom mina övriga kolleger ska hålla fest och fira av Marcus som var vikarie för mig när jag var föräldraledig... Nedrans att det alltid är onsdagarna som åker... Skit i det hoppas de får roligt iallfall...
Nu ska jag ge mig på mina situps...

4 kommentarer:

Sonja sa...

Jag har oxå en 'grön fara'... den står längst in i garaget nån'stans, fniss... hoppas din kommer mer till nytta:)

Det var ju lite positivt o höra nåt bra om ett bemanningsföretag... kan erkänna att jag är lite fördomsfull mot dom. Mannen här hemma har väl aldrig varit högavlönad, men om han kom upp i det han hade sist åtminstone så vore det ju ok... men det är ju inget man kan påverka direkt.
Det brukar vara nån mening med det mesta o så även med detta? Så vi får väl se vart det bär hän:)

Ha det finfint o cykla lugnt;)
Kram Sonja

Storstadslivet efter 40 sa...

Hojta till bara så tar jag fram min röda.... och tar en långtur med dig.

Kram Annette

Anonym sa...

Vilken fin cykel Du fick!
Efter att ha hört och läst allt sunt som Du ska göra har jag bestämt mig för att cykla till jobbet i sommar och (eventuellt) även på helgerna innan semestern, alltid något.
Hoppas att Du har haft en skön ledig dag. Själv har jag inte gjort något alls, bara solat och brännt mig...
Linda

Anonym sa...

Det vore jättebra om vi kan peppa varandra! Jag behöver lite press på mig och det får jag inte om jag ska köra hela racet själv här hemma.
Kram Linda