torsdag 4 juni 2009

God kväll....

Nu sitter jag här igen... borde ligga i min säng och snarka nu... Resten av min familj sover sedan länge... Stefan kom hem från jobb, åt middag, somnade i soffan, vaknade och gick upp i sängen... Kul att träffas....

Var på kurs idag... jag är kostombud på min avdelning och idag så var vi på konsistens utbildning. Fick bl.a smaka på olika specialkoster som timbal och gelekost... Sill som gelé var ingen större hit... Det är bra att det finns, men jag hoppas att jag kan äta riktig mat tills den dagen jag stänger de blå...


I tisdags när jag var ledig åkte jag och Bella till Åstorp för att bestiga "mördarbacken"... den ser ju inte mycket ut för världen på bild men vi var rejält varma och andfådda när vi kommit upp.....

Tinne och Patrice kämpar i backen... Skulle faktiskt vilja påstå att min kära syster har sämre kondis än jag... I allafall när vi bestigit backen väntade en superhärlig promenad i skogen på nästan 2 timmar. Avslutade med en fika, dock inga kakor utan det blev frallor... Nästan alla hus vi gick förbi uppe i skogen ville vi flytta in i, vilken idyll och få bo så... Men det är nog inget för min plånbok... Tyvärr....
På kvällen var det ridning för Rebecca. hon skulle egentligen rida den nya hästen Olga, men hon blev akut halt... så det fick bli lilla Essan istället. Först var hon nog lite besviken, men efteråt hur nöjd och glad som helst.

Här kommer ekipaget i full galopp, några krumbukt-språng blev det, men ingen avtrillning...

Nu ska jag ta tag i mig själv och krypa till kojs... En arbetsdag kvar innan lediga helgen... Cross avslutning på lördag och fika hos Flinkmans står på programmet. En liten träff med Kim och co ska oxå försökas klämma in...

Kram på er och sköt om er....!!!

4 kommentarer:

Sonja sa...

...då kanske vi ses på lördag - ska nämligen ta mig till crossen (skam på torra land - har inte kunnat vara med en enda gång!).

Kram Sonja

Anonym sa...

Jo tack de var en smikrande bild, ser ut som jag väger 110kg eller nåt, typ som en jätte.....

Anonym sa...

Halloj! Kul att läsa ifatt lite i bloggen. Min laptop är sönder så jag har inte varit inne på mina "favoriter" på flera veckor. Ha det så bra, vi hörs och ses!!!//Helene

Anonym sa...

Ha en riktigt trevlig helg.
Det vore jättebra (o kul) om vi kunde knåpa ihop ett litet viktprogram tillsammans, jag klarar inte det på egen hand o det är ju sporrande att ha ngn att prata med som är i samma sits.
Jag hade faktiskt helt ok på min tg tur, åker gärna ut där igen.
Krma Linda