måndag 8 juni 2009

God kväll...

Sitter på ändan för första gången idag känns det som... Varit fullt ös hela dagen. Först jobb, hämta barn, hem och laga middag. Sen åkte vi till Väla för att handla avslutningskläder till barnen. Var inne i varenda affär och det var nära att Rebecca köpte en klänning, men till sist blev det ändå tröja shorts och tights. Hon hade sett en klänninng i en Julia tidning som hon gillade och skulle finnas på Lindex, men vi hittde den aldrig och inget liknande heller... så där sket det sig. Nä, det viktigaste är att hon har nått som hon tycker är fint och trivs i. Skulle egentligen försökt hitta nått till mig själv oxå, nu till studentfest och namngivningsfest ( det är lättare att skriva dop, men det är det ju inte) men jag är inne i en sån period att jag är så less över min fläskiga kropp.... bara tanken på att prova kläder får det att vända i magen... Nä usch, fy och blä vad jag är trött på mig själv just nu. Men visst är det konstigt att man inte är mer motiverad till att förändra sin situation, när man känner såhär... borde vara skitaenkelt och bara lägga av med allt fett och sött och leva på salladsblad... men det är det inte.
Efter Väla var det dags att brottas med ett berg av disk och sen en massa tvätt att vika.

Imorgon är det jobb igen... Jag har TGT imorgon, vilket innebär att jag kan bli flyttad, till annan avdelning eller annan arbetsplats. kl 13 ska jag var på Maria Park för en kurs i Livsmedelshygien och egenkontroll... Det är inte jättekul att flytta på sig men det är bara att gilla läget om reglerna är så... har haft tur hittills och bara varit på Borgvalla eller i hemvården.

Rebecca ska med klassen och vandra Skåneleden och övernatta i en scoutstuga på Söderåsen... Hon ska ju klart rida ändå eftersom det är sista gången för terminen. så det bli rally från Maria Park och hem, hämta resten av gänget, sedan hämta Becka i skogen och till ridningen, sen tillbaka och lämna ungen i skogen och hem... Ja det ska kännas att man lever...
Nu blir det en dusch sedan ska jag stänga de blå för idag... Hörs imorgon... Kramar till alla...!!!!

Inga kommentarer: