söndag 7 juni 2009

Crossavslutning, mm...



Igår var det crossavslutning för Oliver. Först körning sedan korvgrillning, uppvisning, prova på för föräldrar (jag vågade inte) och till sist det efterlängtade priset och diplomet. Oliver är så duktig på att köra, man blir så stolt av att se honom fara fram på sin cross. På filmsnutten är det Oliver som är klädd i blått med röd hjälm och nr 15 på crossen.

Efter crossen var det fika hos Flinkmans i Sireköpinge... Åt en smaskig banankaka, det var ju ändå nationaldagen ( undanflykter, undanflykter). Min mamma har infört det som tradition att fika där på nationaldagen.

Efter fikan var det grillning hos Kim & co. Vi tjejer passade på att gå en lång promenad medan grabbarna roade sig med fotboll... Sverige- Danmark.

Imorse sov Bella ända till 9:20... så det blev en välbehövd sovmorgon för hela familjen. Hur skönt som helst. På förmiddagen kom Tinne och ville ha hjälp att färga håret... sen åkte vi till Sörens granna blommor och shoppade. Annars har det mest varit stora tvättdagen här hos oss... Begriper inte hur det kan bli så mycket tvätt så snabbt. Men nu har jag fått gjort iordning det mesta... har bara lite handukar och lakan kvar.

Ikväll var Pia, Lasse, Linus och Lisa här och hämtade Lisas studentskylt... Stefan hade lagat en supergod Thaigryta, men de hade precis varit på Rut på Skäret och ätit så de ville inte ha.

Röstat har jag oxå gjort idag.... men det kändes lite dumt för jag var så väldigt dåligt insatt. Vet knappt vad det var jag röstade på, men känner ändå att jag vill använda min rösträtt och inte bara skita i det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur snabbt går det när en nioåring kör cross!? Du har all anledning i världen att vara en stolt mamma.
Visst är det sköööönt med sovmorgon:-) Tyvärr får man det alltför sällan.
Vi ses.
Linda

Sonja sa...

Yeah, du lyckades ju få in ett klipp - via blogger dessutom:) Måste kika lite på't själv!
Fick till en rätt så godkänd sovmorgon jag med dan' efter, så jag klagar inte;)
Kakan på Flinkman's lät inte alls illa, yummie:)))
Vi synes du!

Kramen, Sonja