onsdag 27 maj 2009

Världens oflyt....

Idag är Bella krasslig, feber och en massa grönt snor... Alvedon gör underverk och ger ny energi... nästan så att man inte vill ge för att få lite lugnt... HIHI... Tycker ändå att vi klarade oss undan dagisbacillerna länge... Får hoppas det dröjer länge till nästa gång, jag hatar och ringa och ta ut VAB, känns som skubb. Fast jag vet att det är min fulla rätt som mamma att göra om mina barn är sjuka... Ibland är jag så löjlig....

Som alla vet är den ena bilen på verkstad och jag har inte hört ett knyst därifrån, varken vad det gäller, vad som är problemet, när den kan tänkas vara färdig eller vad det kommer att kosta.
Vi bor himla dumt för att inte ha 2 bilar... Extra bilen "Forden" skulle besiktigas på fredag, men den är ju oxå sjuk, startar inte utan startgas när den är varm... Tror inte de skulle gilla det på besiktningen. Ingen vet vad som är felet, den går ju hur bra som helst när man väl fått igång den...
Vi har dock funderat lite på att byta ut den mot nått pålitligare... så idag när Stefan kom hem åkte vi till Hässleholm och kollade en bil som han sett på blocket... Det blev affär av och nu är vi lyckliga ägare till en grön Volvo 855.

Den stationära datorn har kraschat... Vi skulle starta om den för att skärmen hängt sig sen har den inte gått att starta igen... stendöd. Stefan tror att det är motorn som bränt, vi får väl lämna in den och se vad som kan göras... Har ju en del foto i den som jag inte har säkerhetskopierat... Bara de blir räddade, så är jag glad.

Imorgon skulle vårt kök från IKEA komma, eller iallafall det som är beställningsvaror. En himla käck tjej från IKEA ringde imorse och sa att hon hade tråkiga nyheter... Leveransen är försenad ytterligare 3-4 veckor... Det var problem hos leverantören... Grrrr... känns som om vi aldrig får nått kök. Det är ju alla bänkskivor och vasken som är med där, och utan de så blir kökey inte funktionellt ändå...

Nu känns det som om jag kan döpa om min blogg till "klagomuren", det är sällan nått positivt här längre... Nä framöver vill jag skriva glada och positiva saker...

En positiv sak är att ridningen gick jättebra... Var nervös så att jag höll på att kissa i byxorna innan, 2 av tjejerna i gruppen innan oss flög av sina hästar, och det gjorde inte saken bättre... Jag hade Isac II och han var hur snäll och duktig som helst... om än lite snabb, det går undan i svängarna när vi galopperar. Nu är det hög tid att hoppa i duschen och inta loppelådan... det drar i ögonlocken...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Näää vad tråkigt, hoppas veckorna går snabbt så ert kök blir klart. Grannen

Anonym sa...

Vad tråkigt med köket. Känns det inte ofta som att sådant här aldrig kommer i tid, är det för att man går i röran eller är det faktiskt sent? (både och tror jag.)
Som sagt; vad du än gjorde eller var i går så lovar jag att det var bättre än på jobbet!
Skönt att det har ordnat sig med bilen, vet hur det kan"kludda" när man är van vid två bilar - det är mindre roligt.
Ha det så bra, ses på lördagmorgon!
Linda

Storstadslivet efter 40 sa...

Jaja...alla kan vi klaga över något. Men bilen var fin och ridningen gick galant.
Kramar annette