måndag 25 maj 2009

Ledig dag...

Både jag och barnen är lediga idag... Skönt när de oxå är lediga, man kan ta det lite lugnare då... Det blev sen frukost med Amerikanska pannkakor och lönnsirap... ganska gott faktiskt men nog inget man kan lägga till de hälsosammare frukostalternativen.

Nu är Josefine och Louise och hälsar på så barnen har sällskap, snart är det dags för Oliver och Stefan att bege sig till crossen... Jag och Bella får bli hemma idag för de får ju köra med den lilla bilen...

Tänkte att jag kanske skulle scrappa lite om det blir lugnt ikväll... känner att jag är så sugen på det nu.


Chrystlern har kommit iväg till verkstad idag, det gick att köra den dit... Får hoppas att det inte tar så lång tid att göra vid och att det inte kostar multum bara. Skit samma förresten, vi måste ju ha 2 bilar och den är ju toppen när den fungerar...


Jag gillar inte när saker och ting hänger i luften... jag menar, som nu med bilen, när den bara stod i Åstorp och det hände ingenting i en hel vecka... Får en sån där liten mini ångest av sånt, vill få saker och ting gjorda med en gång... Problem är till för att lösas och jag blir galen när folk bara skjuter det framför sig och låter det växa, så att det blir näst intill omöjligt att åtgärda...

Nu är snart middagen klar... Kålpudding på "ny" kål och svenska nypotatis... Å vad jag är hungrig...

Ha det bäst...alla!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig, skjut inte upp till morgondagen det du kunde gjort idag......
Se finns det ju de som bara lägger på hög o inte reagerar alls.

Carina

Anonym sa...

Som familjen Pedersen.. Eller det var inte det du menade Carina? Haha! /Tesse

Anonym sa...

Hoppas Isabella mår bättre nu.
Jag hade sett fram mot att jobba med dig idag, men vi ses väl till helgen?
Linda