onsdag 20 maj 2009

sorg i familjen...

Idag hände det en tråkig sak här hemma... Marsvinen var ute och eftersom vi inte gjort nån utebur ännu så hade de bara gallret som bur. Alfie har varit intresserad av att äta deras skitar och puttat på buren för att komma åt... Idag hade nog Piraten lyckats komma utanför så Alfie hade haft ihjäl honom... Det värsta var att Rebecca var ensam hemma och såg alltihop och tog hand om stackars Piraten... Hon hade ringt min mobil flera gånger för att berätta men den fungerar ju inte i Vallåkra där är ingen sändning... Nu är Kurt- Olle alldeles själv så han fick flytta in på Rebeccas rum så att han får lite sällskap..


Igår skulle vi och fika på Lotta på Åsen... jag, mamma och Tinne och Patrice.. jag tyckte att bilen lät lite konstig, men inte värre än att vi kunde köra. När vi lastat in alla och kört iväg blev bilen bara värre och värre... emellanåt så tog inte gasen utan den bara varvade... Vi fick vända i Norra Vram och köra tillbaka till Åstorp, hem till Tinne. Mamma ville gärna till llotta på Åsen så det blev till att montera bilbarnstol i syrrans Volvo och åka iväg.. Pappa hade skickat med karta, men vi körde vilse ändå... Fick köra om Klippan och sedan Krika innan vi kom rätt. God fika fick vi i allafall, där är jättemysigt.

Resten av dagen fick jag och Bella spendera i Åstorp och vänta på Stefan för att se om han kunde göra nått åt bilen... inget fel i det, där är så mysigt att vara. Medan vi väntade var vi på lekplatsen med Izabella... det var roligt även för "stora" barn. Stefan tror att det ska nya Tändstift till, men de är inte så lätta att få tag på... vi frågade på macken men de sålde bara korv sa dom... ( skitkul)... På Ad-center hade de inte heller... Stefan ska kolla på Mekonomen imorgon, efter att han varit funktionär på crossen, det är Svenska cupen på Väla banan.

Som tur är har jag världens bästa syster som har lånat ut sin fina nya bil till mig så att jag kan komma till jobb nu när bilen är kaputt. Tack för det... behöver du hjälp med nått... Just name it...

Nu är klockan halv tolv och jag ska var på jobb igen om 7 timmar, bäst att få lite skönhetssömn... Resten av familjen är ju lediga tors och fre, men inte jag... SUCK!!!








1 kommentar:

Anonym sa...

Suck på bilar. Håll tummarna för mig i morgon. Ska in på OB å se om läkaren kan vända busungen :S:S:S Hade gott! Grannen