måndag 18 maj 2009

Borde sussa nu...

Sitter i sängen med Laptopen och ska blogga lite... Det är synd att jag använder den så sällan, men det är så bekvämt med den stationära för den är nästan alltid igång.... Plus att laptopen alltid är så jobbig att gå online med det tar en evig tid innan den hittar nätverket och man måste vänta jättelänge... Så då har jag gnällt klart om det.

Idag har Oliver kört cross... han är riktigt duktig nu... Vädret var ju på vår sida... även om det fanns de som önskade lite regn för att det inte skulle damma så. Oliver är helt slut efter crossen och genomsvettig, det är kul att se dom mot slutet, då ska inte mycket till för att de ska trilla, och de orkar inte kicka igång crossarna längre. Bella passade på att skaffa sig en ny hobby medan brorsan körde... Sparka på utblommade maskrosor så att fröna flög iväg... Hon sparkade på alla maskrosor på hela välabanan och skrattade glatt för var enda en hon träffade... Gullunge... Som vanligt hade senila jag glömt kameran... borde ha den hängande om halsen jämt.

Har börjat fundera allvarligt på att börja träna... Har kollat lite och jag ror det får bli Aktiverum eftersom de har barnpassning. Är ju ganska dyra, men det är bättre det och ett ställe som är tillgängligt när jag kan än att det ska bli skit av det. Vi får ju 2000 kr i friskvårdsbidrag på jobb. Frågan är om man kan fortsätta att rida då.. jag vill ju gärna men man får se på kostnadrna oxå... För samma pris som jag får rida 1 gång i veckan kan jag få träningskort som ger mig hur mycket träning jag vill... Sen är det det här med körningen oxå, det är ju inte precis gratis att köra till stan...
Som vanligt fokuserar jag på allt negativt istället för det positiva. Med regelbunden träning kan jag gå ner i vikt, bli starkare, piggare och gladare och det är ju värt massor.

Imorgon är jag ledig ska bli skönt... Har jobbat helg nu... längtar till nästa helg när jag är ledig...

1 kommentar:

Sonja sa...

...det är bra att andra funderar på att träna, så slipper jag, hehe;)
Det blir säkert jättebra i slutändan!
Lycka till, kram Sonja