tisdag 12 maj 2009

Hejja sverige!!!


...Ja man får väl hålla en tumme för att Malena går vidare ikväll... Men min favvo är annars Danmarks bidrag, den tycker jag är en så mysig låt.

Idag var det datakurs på jobb... nere i en källare på Maria Park... Vet inte vad jag ska säga om det. Det var nyttigt med en repetition iallfall, har ju inte använt jobbets dataprogram på nästan 2 års tid. Imorgon ska jag jobba eftermiddagén i hemvården för de ska på kick off...

Oliver ska prova på att köra Gokart imorgon på Väla banan... så jag får se om jag ska rida, antar att jag gör bäst i att ta hand om Bella medan grabbarna kör...

Helgen var lugn... gjorde inte för mycket... Lörag var vi på Öppet hus i skolan, var bla på en franska lektion med Rebecca... både jag och Stefan satt som fågelholkar för vi kan inte ETT ord franska... men läraren var ett riktigt energiknippe.... helt sprudlande och hon ska bli Rebeccas klassföreståndare i sjuan... så det blir ju toppen. Som vanligt var det kakförsäljning och obligatoriskt kakbak för samtliga föräldrar... samma som alltid Kärleksmums, men det gör inget för det är gott och lättbakat...
Längtar efter köket nu... (eh, har gjort det ganska länge nu faktiskt) att få riktigt stöka runt och baka och laga mat... använda alla byttor och skålar och sen bara slänga det i diskmaskinen... Lääääängtar....

Nä nu får jag väl gå ner på "dass" och diska dagens disk innan Melodifestivalen börjar...

Ha det toppen!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Imorgon ska jag på kursen, får se om jag har nå´t att säga om den efteråt (tror inte det.)
Linda

Anonym sa...

Hej igen. Såg precis att Du hittat min blogg. Tack för titten!
Linda

Anonym sa...

Tror inte ens att sverige går vidare... Hoppas ni får ert kök snart. Grannen

Sonja sa...

...lär väl läsa imorrn hur det gick/går med festivalen;)
Tjingeling *S*

Anonym sa...

Hej :) Låter som fullt ös där hemma. Saknar er massor. Låter osm en bra ide det där med lakrisar för mina är slut. Har däremot en massa marabou choklad efter en tripp på ikea. Uppdaterat min dagbok idag. Kramar Josefin