onsdag 6 maj 2009

Liten flygtur...


Idag hände det... jag ramlade av hästen...


Vi hade hopplektion och jag red Radina... var nervös så att jag höll på att göra på mig redan innan vi började... sist jag såg Radina hoppa trillade hennes ryttare av 2 ggr och förra veckan var hon helt nipprig...


Började fint att trava över bommar och hoppa enstaka hinder... Sedan skulle vi hoppa ett hinder där vi först skulle rida runt ett annat hinder...

Tjoohoo detta är ju skoj tänkte Radina... tog bettet( vet jag inte men det kändes så) och for iväg i galopp över det hindret vi skulle rida runt och sedan i full fart över nästa... då hade jag både tappat fokus och balans och försökte första klammra mig fast om halsen, men baken var för tung så det blev marken istället... Radina trippade iväg och ställde sig och tittade på mig precis som... -Varför ligger du där???


Kände mig lite omtummlad... men hoppade upp igen ( även om min första tanke var att jag kör hem....) Jag hoppade inte mer utan skrittade lite över bommar och travade på fyrkanten... Känner att jag fått en smäll på hakan och är lite öm i svanskotan... men annars känns det bara bra...


Känns lite skönt att ha trillat, jag har varit så spänd de sista veckorna för att jag varit rädd att trilla av... men nu när jag gjort det så släppte spänningarna helt... SKÖNT!!! Har önskat Matilda till nästa gång, behöver en lugn stabil häst att återskapa självförtroendet på...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!
Men du slapp bryta något så du kunde bli sjukskriven...

Hehe du skulle inte tänkt så mycket på de innan, men nu e de gjort... Grattis igen! :)

Storstadslivet efter 40 sa...

Det var på tiden att du flög...nu behöver du inte vara så rädd hedanefter
Kram annette

Helene sa...

Haha, det får mig att tänka på en helt annan häst med en annan ryttare. Hon ramlade inte ens av innan hon skrek "-Ta mig hem, ta mig hem!!!" Duktig du var som hoppade på igen! Kram!