tisdag 24 mars 2009

Tjenixen...

Idag har jag varit och bytat hårfärg... tänkte köra Ozzy Osbourne stuket ett tag nu... Jag är ju för feg för att klippa mig riktigt så då får man piffa med färg istället...
Bilden blir ju som den blir när man fotar sig själv... Sen ÄÄÄÄÄLSKAR jag ju att vara med på bild.... Men såhär blev det...

På köksfronten har det hänt lite... All rivning är klar så from. nu är det bara återuppbyggande av köket som gäller... Snacka om härlig känsla... Vi har helt gjort om våra planer och nu är ritningen ännu bättre....

Det fanns ett gamalt fönster i väggen när vi rev den... Där satt rullgardinen kvar inne i väggen... Då kan ni själva räkna ut standarden på den förra renoveringen av detta köket...

Golvet har vi fått riva ut helt ända ner till den gjutna plattan... ja där är gjuten platta i köket men torpargrund i resten av huset...??? Det gamla golvet som var där var ihopasnickrat av gamla panelbrädor täckt med spånplatta... inte golvspån då...

För hoppningsvis är det en liten gnutta energi kvar i mannen på kvällarna när han kommer hem så att bygget kan gå framåt... Jag bara längtar efter köket nu... Som det är nu, är där ingenting... ingen spis, inget vatten... Att få vatten i köket igen är prio 1 just nu...

Nu är det snart dags för Rebecca att rida... och min bra-iga plan att fika hos syrran under tiden sprack...

Kram på er alla!!! Hörs snart igen....

4 kommentarer:

Sonja sa...

Håret blev grymt snyggt hörredu:) Gillar färgsättningen med... ja och Ozzy med för den delen, hehe:)

Ja gamla kök förvånar en aldrig - vi hittade gammla aftonbladet ihopknycklade som isolering mellan balkar o brädor från artonhundra frösihjäl;)Najs!

Ha de':)
Sonja

Barbro sa...

Vad söt du är! Hårfärgen passar dej ju jättebra :)

Anonym sa...

Snyggt hår. Jag måste oxå klippa mig, klippte mig lagom till Ebbas födelsedag å de e ju ett tag sedan ;) Behöver ni ugn eller vann så bara plinga på. Vi e för de mesta hemma. Kram Jenny, ja grannen ;)

Anonym sa...

Tja!
Nice frill! Du jag behöver också lite färg, är de ok om jag kommer nån dag med en burk som du kan hälla i?
Köket ser ju piffigt ut :)
Vi kan kanske ta en fika och promenad till ekeby möbelaffär på fredag om vädret tillåter.

Catch you later dude!!

Kram Twisted Siser