onsdag 25 mars 2009

Onsdag= ridning...!!!

Så var det då äntligen onsdag igen... Hade egentligen teori idag men vi fick ha den på hästryggen... Jag hade racerhästen Attilla, som bara växer i mina ögon... vilken pärla... Hon är väldigt snabb och man får hålla igen som en galning... Men å vad det är roligt och underbart och fantastiskt att rida på dessa fantastiska djur...Hjärnan känns helt klar och enda fokus är på mig och min häst.... Snacka om total avslappning när man är i stallet...

Annette underhöll alla närvarande med lite akrobatik idag... fattar inte hur hon håller sig kvar, otroligt... Hon kunde ju ha rammlat så man kunde få lite kaka nästa vecka... Hmmm ( bara skoja jag äter ju inte sånt längre.... om jag kan undvika det)

Idag var Carina och hälsade på... snacka om snäll alltså... Först kör hon ända hit från Höganäs, sedan åker hon med mig på tippen och slänger det gamla golvet, sedan till Byggmax och shoppar till det nya golvet... med förvirrade mig som såklart gjort av med handlelappen och får ringa Stefan sjuttielva gånger och fråga vad det var jag skulle ha.... Sedan hem hit igen där vi kämpar med att få av släpet från bilen.... bägge två sliter och drart för allt vad vi är värda... till sist får vi av det genom att Carina ligger i gruset mer eller mindre under draget och bänder med en skruvmejsel medan jag drar för kung och fosterland...

Sen har den goa människan både presenter till hela familjen och fika med sig... Grekisk sallad till henne och mig och kakor till övriga...Tack snälla Carina för en toppendag... bara säg till om jag kan hjälpa dig med nått...

Sen ska ju Carina och Lennart till Grekland i Maj... och det "bara" för att köpa tvättsvampar till mig... Snacka om att offra sig för sina vänner.... Hihihi....

Nu är det nog bäst gå i duschen och sedan bingen... Imorgon är det en ny dag... nya möjligheter...

Tjingeling....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen fara, bara kul att göra nytta..... Tack vare dig e vi ju tvungna att åka till Grekland varje år, det hade vi ju inte tänkt annars.... Tack vare en stående beställning på tvättsvampar.... Annars tvättar du dig kanske inte mer....hör av er om ni behöver mer hjälp... Kramis

Anonym sa...

Mattias var på väg ut till er. Men såg att det löste sig till slut. Grannen