torsdag 26 februari 2009

Träningsläger...

Bella ska ju snart börja på dagis och då måste man öva på bordsskicket... Jag brukar spara middag från kvällen innan att ge henne till lunch, eftersom hon vägrar äta burkmaten. Får hon burkmat äter hon ingenting alls eller ett par skedar sen bara spottar hon rakt ut... Det ä'r lite samma med vanlig mat med, när hon börjar bli mätt så bara spottar hon ut. Men får hon då äta själv så äter hon lite till... Bordskicket är väl sådär... skeden har man mest och vifftar med... Fingrarna är bästa redskapet. Eller så kan man slicka det rakt av från tallriken... innan man slänger hela tallriken på golvet till Alfens glädje... Tur att man har fixat hakklappar på IKEA som är som förkläde att klä på... Sanering av barn, stol, bord och golv ingår oxå som en extra liten bonus... men roligt har vi... Och är man så söt som Bella får man kladda lite... Fast det är ju rätt bra om hon kan lite innan det är dagisdags...
Vi övar även på att sova middag... idag gick det bra.... 1 timme i sin egen säng. Andra dagar är det inte samma framgång då sover hon 15 min i bilen och inget mer...
Annars så har jag roat mig med att plocka sönder vagnen och tvätta hela klädseln... kändes som om det var dags... Nu står den till tork under luft/ värme pumpen... Man vill ju inte vara utan vagnen för länge.

Igår hade vi sitsträning på ridningen... så himla roligt om det inte var för den här nedrans förkylningen... Hade inga krafter alls... Vi blev longerade en och en och skulle rida utan tyglar och utan stigbyglar i skritt trav och galopp... Annette gjorde några himla akrobatiska övningar... men envisare får man leta efter... till slut fick hon kläm på det och galopperade varv efter varv som om hon aldrig gjort annat... En annan fick galoppera några varv sedan fick jag snällt be om nåd att jag inte orkade mer... Snacka om klenben...

Fick en bild på Patrice igår när hon sitter i babysittern... verkar inte gilla det så särskilt mycket... Men man ser hur liten hon är... Vi har inte fått träffa henne sedan hon kom hem, för de ska inte träffa människor med henne och utsätta henne för bakterier... och jag ska definitivt inte dit med min snoriga näsa... Men snart så hoppas vi såklart kunna träffa lilla familjen och mysa tillsammans...

Ha det bäst alla och massor med "sajber"kramar till alla....















2 kommentarer:

Sonja sa...

Halledutten vilket litet sött knyte; Patrice! Ja där ser man verkligen hennes 'litenhet' - men det lär nog knaka till tids nog:)

Bilderna på Bella var störtsköna, så gott! Tror inte du behöver oroa dig för vare sig bordsskick eller hennes eventuella aptit - hon lär nog falla in i gänget ganska snabbt o "göra som di andre" ungarna tror jag! Dom brukar vara ganska så anpassningsbara i den åldern trots allt;) Men lycka till iaf:)

Kram, Sonja

Anonym sa...

Vilka härliga bilder på Bella. Ebba vägrar äta vår mat så för hennes del är det burkmat fortfarande. Å äta själv vägrar hon, kladdig vill man ju inte bli.