onsdag 25 februari 2009

Förkyld igen...


Blir så trött på detta... började i söndags med ont i halsen.. Måndag och tisdag hade jag nog lite feber, vet inte för vi har bara en sån där örontermometer och den luras ibland. Idag är jag helt igenkorkad... borde kanske stannat hemma från stallet och kurera mig men glöm det... Veckans höjdpunkt måste man vara minst döende för att missa ( eller iallfall ha nått riktigt viktigt för sig). Längtar till kl 18 så man kan få köra... Vi har sitsträning idag... hoppas det inte är samma tortyr som sist även om den var välbehövlig...

Lite mer scrappat har det blivit... jag är inne i ett stim nu, blev rejält inspirerad av träffen i fredags... En del är ju utmaningar på scrappat, annat är bara pyssel som jag roar mig med när jag inte orkar städa och fixa... (heltidssyssla om man bor ihop med Izabella). Kortet gjorde jag till mammas födelsedag.
Vi har även varit i kontakt med dagis, ska dit och hälsa på på onsdag och planera för inskolningen... Jag har mer eller mindre tvingat Stefan att hjälpa till eftersom jag börjar jobba samma dag som inskolningen börjar... Vi får försöka pussla ihop det, kan inte tänka mig att det blir nått problem. Så nu är det bara till att börja ordna med allt man behöver på dagis... Regnställ och gummistövlar bla.
Det är faktiskt bara en dryg månad kvar till allvaret börjar igen... Jag ser fram mot att börja jobba igen... det jag kommer sakna är friheten, nu ska det pusslas och fixas varje gång det är saker på skola och dagis... Kalas och så på helger när man jobbar... men man kommer snabbt in i det och förhoppningsvis har jag bra kolleger så att vi kan hjälpa varandra och byta turer och så.
Nu är det dags att ställa sig och slava i köket... eller det som en gång var ett kök och åter ska bli ett... Köttfärslimpa blir det till middag idag... var längesedan jag gjorde det...
Ha det bäst alla... vi hörs snart igen...



5 kommentarer:

Anonym sa...

Åå så fina!! Vart har Izabella fått plats? Grannen

Sonja sa...

Tycker du e 'sketaduktig', visst är det härligt o vara inne i ett stim:)
Förkylningarna verkar ha bitit sig fast hos många - även här hemma är mannen däckad igen o han är faktiskt sällan sjuk! Trist är det!
Iallafall, krya på dig!

Kram, Sonja

Storstadslivet efter 40 sa...

Värst vad du e flitig...ses sen

Helene sa...

Urk, hoppas att du slipper fler dagar med förkylning (eller så ligger du helt nedbäddad nu) Är SÅ trött på sjukor. Än en gång; vad duktig du är, du scrappar ju hur mycket som helst...KRAM

Anonym sa...

Jättefint kort! Den stämpeln är så himla söt.
Linda